غلامرضا شریعتی شامگاه یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا درباره آخرین اقدامات انجام شده در سیلاب خوزستان اظهار داشت: همه این روستاها دچار آبگرفتکی نشده اند بلکه برخی از آن‌ها به خاطر احتیاط تخلیه شده‌اند در عین حال سیل بندها نیز در حال تقویت هستند.
وی با بیان این که تلاش می‌شود از ورود آب به روستاها جلوگیری به عمل آید گفت: سدها و مخازن تحت تاثیر بارش‌های دیروز قرار گرفته اند و تا این لحظه دبی آب ورودی سد دز از یک هزار و 250 متر مکعب بر ثانیه به یک هزار و 800 مترمکعب بر ثانیه رسیده است.
استاندار خوزستان ادامه داد: همچنین ورودی سد کرخه از 900 متر مکعب بر ثانیه به یک هزار و 900 متر مکعب بر ثانیه رسیده است.
وی بیان کرد: سیلابها به تدریج وارد استان می‌شوند و فردا شدت بارش‌ها نیز افزایش می یابد که در حال مدیریت مخازن سدها هستیم.
شریعتی به بارشهای میان حوضه ای اشاره کرد و گفت: درحال حاضر مشکل خاصی نداریم و اوضاع تحت کنترل است اما با توجه به حجم بارش‌ها و پر بودن مخازن سدها شرایط سختی را درپیش رو داریم که با تدبیر و برنامه ریزی پیش می رویم.
وی ادامه داد: تیم مشورتی و کارشناسان سازمان آب و برق در حال رصد وضعیت هستند و پیوسته براساس این رصدها درباره تنظیم میزان خروجی سدها تصمیم گیری می کنند.
پیش از این سازمان آب و برق خوزستان در روزهای اخیر با صدور چند اطلاعیه نسبت به وقوع سیل در حوضه رودخانه های دز، کرخه و کارون هشدار داده و اعلام کرده بود سه شهر و 51 روستا در حوضه کرخه، 18 روستا در حوضه دز و 18 روستا در حوضه کارون در معرض سیلاب هستند و دستگاه های اجرایی باید آمادگی تخلیه آنها را داشته باشند.
تاکنون 6هزار نفر از سیل زدگان خوزستانی در اردوگاه های جمعیت هلال احمر استان اسکان داده شده اند.
7164/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.