علی بویری یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر اینکه اعزام قایق ها و لنج ها از بنادر بحرکان و سجافی تا اطلاع ثانوی به دریا ممنوع است ، اظهارداشت: در حال حاضر تمهیدات لازم برای مقابله با هرگونه بحران احتمالی در سواحل و بنادر پیش بینی شده است.
وی افزود: این محدودیت در تردد بخاطر حفظ جان صیادان است و نیاز است به این موضوع توجه شود.
رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان همچنین در خصوص 12 روستای هندیجان که دچار مشکل آب شدند، گفت: با توجه به بارندگی های چند روزگذشته و بالا آمدن آب رودخانه زهره آب شرب دربخش چم خلف عیسی قطع شده است.
بویری تصریح کرد: برای رفع این مشکل از شرکت آب و فاضلاب روستایی استان درخواست شده تا برای برقراری آب این روستاها وارد عمل شود.
وی با تاکید بر مدیریت آب شرب در مواقع بحرانی گفت: پایداری شبکه آب در مناطق مختلف بخصوص روستاها امری ضروری است.
فرماندار هندیجان یادآور شد: هم اکنون تمام دستگاه های اجرایی به همراه نیروهای عملیاتی در آمادگی کامل قرار دارند و در این زمینه ستاد مدیریت بحران نظارت ویژه ای اعمال کرده است.
بر اساس این گزارش، دوشنبه هفته گذشته به دلیل مد دریا و شدت توفان تعداد پنج فروند قایق صیادی در اسکله بحرکان هندیجان غرق شدند.
بندر صیادی بحرکان در مجاورت خلیج فارس از توابع شهرستان هندیجان در 13 کیلومتری این شهر واقع شده است. این بندر در حال حاضر با داشتن 254 شناور یکی از مهمترین بنادر صیادی استان خوزستان به شمار می ‌آید.
بندر سجافی هندیجان نیز یکی دیگر از بنادر مهم تجاری و صیادی خوزستان است که در 30 کیلومتری شهر هندیجان در کرانه شمال خلیج فارس واقع شده است.
9931/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.