علیرضا عالیپور روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به ایجاد این شکاف در جاده ساحلی اهواز زیر پل هشتم بیان کرد: از روزهای گذشته به دلیل افزایش دبی رودخانه کارون مخاطراتی نظیر شکاف در جاده ساحلی اهواز پیش بینی شده بود.
وی با بیان اینکه ممنوعیت تردد در جاده ساحلی شرقی و غربی رودخانه کارون برای پیشگیری از خطرات غیرقابل پیش بینی است ادامه داد: ستاد مدیریت بحران استانداری خوزستان پیش بینی بروز چنین خطراتی با افزایش دبی رودخانه کارون به 2هزار و 100 متر مکعب بر ثانیه را کرده بود.
معاون شهرداری اهواز گفت: از دلایل بروز چنین مشکلاتی نبود ایمن سازی ساحل کارون در یک دهه گذشته بوده است؛ ترمیم جاده ساحلی پس از اتمام سیلاب با مصالح قوی تر انجام می شود.
عالیپور ادامه داد:هم اکنون در نقاطی مانند زیرگذر پل سوم، زیرگذر سلمان فارسی و جاده بالای پل سفید در اهواز به دلیل بالا آمدن تراز رودخانه دچار مشکلاتی هستیم؛ همچنین در محدوده پل سیاه به خاطر نبود دیوار حایل میان رودخانه و جاده آب بخشی از جاده ساحلی را فرا گرفته است.
وی گفت: در محدوده پل سوم اهواز خروجی هایی برای دفع فاضلاب و آب های سطحی وجود دارد که از سال ها پیش بدون استفاده باقی مانده اند و اکنون به دلیل بالا آمدن دبی رودخانه سبب بازگشت معکوس آب از کارون به جاده ساحلی می شوند.
بنابراین گزارش، در پی افزایش دبی رودخانه کارون به دلیل بارش باران در بالادست و افزایش خروجی آب از سدها از روزهای گذشته تردد خودروها و عابران پیاده در ساحلی شرقی و غربی رودخانه کارون در مقطع اهواز ممنوع اعلام شده است.
با اعلام وضعیت اضطراری در خوزستان ، کلیه دستگاه های اجرایی این استان به حالت آماده باش درآمده اند.
9887/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.