به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از شبکه خبری سازمان آب و برق خوزستان، آرش محجوبی در این باره گفت: این سیلاب بر، که به منظور حفاظت از شهر هندیجان و شبکه آبیاری و زهکشی این شهر احداث شده، توانست سیلابی با دبی یک هزار و 820 متر مکعب بر ثانیه را مهار و با عبور دادن یک هزار و 300 متر مکعب بر ثانیه از خود، از بروز خسارت به شهر هندیجان و شبکه های آبیاری و زهکشی این شهر جلوگیری کند.
وی با بیان اینکه این سیلاب بر، در آذر پارسال نیز در مهار سیلاب به ‌خوبی عمل کرد، افزود: ساخت پروژه کانال سیلاب بر هندیجان در سال 1389 در کیلومتر 35 جاده ماهشهر- هندیجان، شروع و در سال 1395 به بهره‌ برداری رسید.
معاون طرح و توسعه شبکه ‌های آبیاری و زهکشی سازمان آب و برق خوزستان، عرض کف این سیلاب بر، را 500 متر و طول آن را پنج کیلومتر خواند و گفت: این کانال سیلاب بر، سیلاب‌ ها را به سمت خور هندیجان هدایت می‌ کند.
سازمان آب و برق خوزستان در روزهای اخیر با صدور اطلاعیه هایی نسبت به وقوع سیل در حوضه رودخانه های دز، کرخه و کارون هشدار داده و اعلام کرده سه شهر و 51 روستا در حوضه کرخه، 18 روستا در حوضه دز و 18 روستا در حوضه کارون در معرض سیلاب هستند و دستگاه های اجرایی باید آمادگی تخلیه آنها را داشته باشند.
هواشناسی پیش بینی کرده از امروز به مدت 48 ساعت بارندگی شدید در تمام حوضه های خوزستان رخ دهد.
9754/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.