مسئول ستاد مردمی خدمت رسانی مقابله با خطرات احتمالی سیل و آبگرفتگی آبادان یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت:این ستاد مردمی دارای هسته اصلی، پشتیبانی، نیروی انسانی، رسانه و ستاد مرکزی است و متشکل از نیروهای رزمنده هشت سال دفاع مقدس و نیروهای بسیج و خیرین است.
عبدالحسین عساکره افزود:تاکنون 300 نفر در فراخوان این ستاد برای کمک رسانی اعلام آمادگی کردند و با نظر فرمانداری آبادان در چهار منطقه از جمله جرف، شطیط، اروندصغیر و جمشیدآباد به صورت لحظه ای وضعیت آب در بهمنشیر و اروندرود را رصد و گزارش می کنند.
وی اظهار داشت:به این افراد با هماهنگی هلال احمر و دانشکده علوم پزشکی آبادان آموزش های لازم در هنگام بحرانی و امداد و نجات در زمان وقوع سیلاب داده شده است.
عساکره به هماهنگی با حسینیه ها و مساجد شهر برای اسکان موقت و پخت غذایی گرم در صورت لزوم برای سیلزدگان اشاره کرد و گفت:چهار واحد نانوایی نیز برای پخت 2هزار قرص نان در شرایط بحرانی اعلام آمادگی کردند.
وی افزود:برخی از خیرین نیز برای هزینه وسایل و ادوات راهداری اعلام آمادگی کردند.
به گزارش ایرنا بارندگی های گسترده توام با رعد و برق ناشی از ورود سامانه بارشی قوی از صبح روز یکشنبه در مناطق مختلف استان خوزستان آغاز شده و تا اوایل وقت سه شنبه ادامه دارد.
طغیان رودخانه ها و مسیل ها ، بروز سیلاب و آبگرفتگی مزارع کشاورزی و منازل روستاهای حاشیه رودخانه های کارون ، دز و کرخه پیش بینی شده است.
3015/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.