سردار سرتیپ احمد خادم سیدالشهدا روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: این اقدام سپاه می تواند در جهت ایجاد مسیرهای جدید جهت تخلیه سیلاب موثر باشد.
وی ادامه داد: در حال حاضر بیشترین تمرکز سپاه در سوسنگرد است و بخش عمده ای از امکانات و تجهیزات به این منطقه انتقال داده شده اند.
عضو ستاد مدیریت بحران استان خوزستان با اشاره به اینکه سپاه در 6 جبهه در حال مقابله با سیلاب است، گفت: در امر تخلیه برخی روستاهای در معرض خطر شهرستان شوش وارد عمل شده ایم.
این فرمانده ارشد نظامی تصریح کرد: علاوه بر این بخش قابل توجهی از امکانات برای تعمیر و پایداری دژها و سیل بندهای استان اختصاص پیدا کرده اند.
فرمانده قرارگاه کربلای سپاه در جنوب غرب همچنین از ضرورت آبرسانی به روستاهای در معرض سیلاب،گفت: در حال حاضر از طریق تانکر مشغول آبرسانی به روستاهای خلیفه حیدر و کاظم حیدر شوش هستیم و این موضوع در دیگر مناطق استان نیز انجام می شود.
خادم سیدالشهدا از حضور تجهیزات و دستگاه های مهندسی سپاه در منطقه شعیبیه شوشتر، اندیمشک و بامدژ شهرستان اهواز خبر داد و گفت: همچنین تعدادی قایق برای این منظقه تامین شده تا در مواقع ضروری امدادرسانی های لازم صورت بگیرد.
در روزهای اخیر بخش مهمی از ماشین آلات سنگین دستگاه های دولتی خوزستان و استان های همجوار برای کنترل سیلاب احتمالی به مناطق خطرخیز خوزستان گسیل شده است.
گفته می شود در روزهای آینده احتمال دارد آورد رودخانه کارون در مقطع اهواز به 2 هزار متر مکعب در ثانیه برسد.
9931/6064
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.