سرهنگ عبدالرضا حاجتی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در خصوص آخرین اقدامات سپاه استان به‌منظور کمک رسانی به مناطق سیل زده بیان کرد:باتوجه به بارندگی های روزهای گذشته و بارش های پیش رو احتمال آبگرفتگی و سیلاب در برخی مناطق خوزستان زیاد است و سپاه نیز مانند گذشته در شرایط بحرانی با تمام ظرفیت خود برای خدمت رسانی به مردم وارد عمل شده است.
وی افزود: نیروهای جهادی و بسیج خوزستان اکنون در مناطق سیل زده حضوری فعال دارند و در صورتی که شرایط بحرانی تر شود بیش از هفت هزار نفر شب خواب را در منطقه پادگان شهید مقصودنیا در اهواز مستقر خواهیم کرد تا با ظرفیت بیشتری وارد عمل شویم.
وی بیان کرد: تمامی نیروهای بسیج و سپاه مانند دوران دفاع مقدس پای کار هستند و امید است با همکاری مردم بتوانیم کمترین حادثه را داشته باشیم.
سرهنگ حاجتی گفت: شادگان، شوشتر، اندیمشک، دزفول، سوسنگرد و بستان بیشتر از سایر مناطق خوزستان در معرض خطر سیلاب هستند که در این مناطق با تمام ظرفیت حضور می یابیم.
وی ادامه داد: سپاه با تمامی ماشین آلات سبک و سنگین پای کار است ‌و تیم‌های واکنش سریع و تیم های غواصی نیز در این مناطق حضور دارند.
سرهنگ حاجتی گفت: روز جمعه نیروهای بسیج تا 2 بامداد مشغول ترمیم سیل بند بامدژ بودند که خوشبختانه در این زمینه اقدامات خوبی صورت گرفت.
وی افزود: همچنبن در شعیبیه شوشتر نیز در این خصوص اقدامات خوبی صورت گرفته و در دزفول نیز بسیج و سپاه فعالیت های شبانه روزی دارند.
وی ادامه داد: تمام تلاش ما بر این است تا از خسارت‌ احتمالی جلوگیری کنیم که انتظار می رود مردم همکاری لازم را با نیروهای تلاشگر و خدمت رسان داشته باشند.
سرهنگ حاجتی گفت: در مناطق کوی ملت ، زیتون و جاده ساحلی اهواز احتمال آب‌گرفتگی شدید وجود دارد که باید مردم در این زمینه هشدار لازم را جدی بگیرند.
به گزارش ایرنا بارندگی های گسترده توام با رعد و برق ناشی از ورود سامانه بارشی قوی از صبح روز یکشنبه تا اوایل وقت سه شنبه به مدت 48ساعت سراسر خوزستان را فرا می گیرد از این رو احتمال طغیان رودخانه ها و مسیل ها ، بروز سیلاب و آبگرفتگی مزارع کشاورزی و منازل مردم روستاهای حاشیه رودخانه های کارون ، دز و کرخه در محدوده برخی شهرها و روستاهای حاشیه این رودخانه ها وجود دارد.
رضا اردکانیان وزیر نیرو هم به دستور رییس جمهوری به منظور مدیریت آب مخازن سدهای استان خوزستان و پیشگیری از سیلاب های احتمالی ، در استان ماند تا هماهنگی بیشتری بین دستگاه های اجرایی و عملیاتی برای مقابله و کنترل سیلاب ایجاد کند.
در روزهای اخیر بخش مهمی از ماشین آلات سنگین دستگاه های دولتی خوزستان و استان های همجوار برای کنترل سیلاب احتمالی به مناطق خطرخیز خوزستان گسیل شده است.
گفته می شود در روزهای آینده احتمال دارد آورد رودخانه کارون در مقطع اهواز به سه هزار متر مکعب در ثانیه برسد.
7152/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.