زین العابدین موسوی شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در نهر ابتر دهستان نوآباد اروندکنار اظهار داشت:این پل در جریان طغیان اروندرود دچار آسیب جدی شد و علاوه بر تهدید منازل در مد آب رفت و آمد اهالی روستاهای مجاور را با مشکل روبه رو کرده بود.
وی افزود:سازه قدیمی این پل از نوع بتی و به عرض 2 متر بجای مانده از هشت سال دفاع مقدس بود که به مرور زمان دچار آسیب شده و در جریان طغیان اروندرود دچار مشکل اساسی شد که ناچار تخریب و بازسازی شد.
وی افزود:پل جدید نهر ابتر با سازه فلزی و عرض هشت متر با همکاری سازمان منطقه آزاد اروند، سپاه ناحیه آبادان ، پالایشگاه آبادان و سایر ارگان های شهرستان ساخته شده است.
فرماندار ویژه آبادان به تشکل قرارگاه عملیاتی مشترک محرومیت زدایی با همکاری فرمانداری و سپاه آبادان اشاره کرد و اظهار داشت: طغیان اروندرود به برخی دیگر از پل های روستاهای عوفی، بچاچره، حاج محمد و ناهی در دهستان نوآباد اروندکنار آسیب جدی وارد کرده که عملیات احداث پل های جدید با مصوبه شورای بحران شهرستان در دستور کار قرار دارد.
وی به ورود جبهه جدید بارندگی به استان خوزستان اشاره کرد و بیان داشت:آمادگی لازم برای مقابله با حوادث احتمالی در شهرستان وجود دارد.
افزایش حجم آب رودخانه مرزی اروند موجب آب گرفتگی در شهر اروندکنار و تعدادی از روستاها در هفته گذشته شد.
بخش اروندکنار با 30 هزار نفر جمعیت در فاصله 45 کیلومتری آبادان قرار دارد.
3015/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.