نعمت ا... نجفی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:ذخیره سازی فرآورده های سوختی اعم از گازوییل ، نفت سفید و بنزین خودرو و هواپیما در انبارهای نظامیه اهواز و اندیمشک انجام شده و این انبارهای ذخیره سازی به صورت شبانه روزی و بدون وقفه فعال هستند.
وی به شهروندان توصیه کرد به منظور پیشگیری از حوادث ناگوار ، از ذخیره سازی مواد سوختی به ویژه بنزین در منازل خود اجتناب کنند.
نجفی افزود: در صورت قطع برق در مناطقی که احتمال آبگرفتگی وجود دارد جایگاه های عرضه سوخت با استفاده از مولدهای اضطراری به مردم سوخت رسانی می کنند و در این خصوص تمهیدات لازم اندیشیده شده است.
وی گفت: سهمیه نفت سفید مورد نیاز عشایر کوچ رو شهرستان اندیکا نیز با وجود سخت گذر بودن این منطقه به طور کامل تامین شده است.
نجفی از عموم شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه مشکل در عرضه سوخت ، موارد را از طریق سامانه 9760 اطلاع دهند تا در کوتاه ترین زمان ممکن مشکل برطرف شود.
وی به بازدید اخیرش از مناطق غرب خوزستان که احتمال طغیان رودخانه ها و آبگرفتگی در سه روز آینده وجود دارد بیان کرد:سوخت همه جایگاه ها در مناطق سیل زده به صورت اعتباری تامین می شود.
مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه خوزستان(اهواز) تاکید کرد تا برطرف شدن خطرات ناشی از سیل پیش رو ، همه جایگاه های عرضه سوخت در سراسر استان موظف هستند در هر شرایطی سوخت مورد نیاز مردم را تامین کنند.
به گزارش ایرنا بارندگی های گسترده توام با رعد و برق ناشی از ورود سامانه بارشی قوی از صبح روز یکشنبه تا اوایل وقت سه شنبه به مدت 48ساعت سراسر خوزستان را فرا می گیرد از این رو احتمال طغیان رودخانه ها و مسیل ها ، بروز سیلاب و آبگرفتگی مزارع کشاورزی و منازل مردم روستاهای حاشیه رودخانه های کارون ، دز و کرخه در محدوده برخی شهرها و روستاهای حاشیه این رودخانه ها وجود دارد.
حجت الاسلام حسن روحانی رییس جمهوری روز جمعه در سفر یک روزه به خوزستان به منظور بررسی و اتخاذ تصمیم لازم برای پیشگیری و به حداقل رساندن خسارات ناشی از فعالیت سامانه بارشی که منجر به بروز سیلاب و رهاسازی آب سدهای دز و کرخه خواهد شد وارد اهواز شد و پس از بازدید هوایی از مناطق غربی استان و شمال اهواز ، در نشست فوق العاده مدیریت بحران استانداری خوزستان شرکت کرد.
رضا اردکانیان وزیر نیرو هم به دستور رییس جمهوری به منظور مدیریت آب مخازن سدهای استان خوزستان و پیشگیری از سیلاب های احتمالی ، در استان ماند تا هماهنگی بیشتری بین دستگاه های اجرایی و عملیاتی برای مقابله و کنترل سیلاب ایجاد کند.
در روزهای اخیر بخش مهمی از ماشین آلات سنگین دستگاه های دولتی خوزستان و استان های همجوار برای کنترل سیلاب احتمالی به مناطق خطرخیز خوزستان گسیل شده است.
گفته می شود در روزهای آینده احتمال دارد آورد رودخانه کارون در مقطع اهواز به سه هزار متر مکعب در ثانیه برسد.
6065/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.