عاطفه روشنویی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: باتوجه به ریزش باران از امروز شنبه تا سه شنبه در محوطه تاریخی چغازنبیل، آسیب ‎پذیری دیوارها و کف بنا در چنین شرایطی به صورت بالقوه افزایش پیدا می کند چراکه این بنا دارای کف ‎فرش ‎های اصیلی است که راه رفتن روی آنها در زمانی که خیس هستند، تخریب و کوتاه شدن عمر آنها را به دنبال خواهد داشت.
وی نخستین وظیفه این پایگاه را حفاظت از سایت و رعایت قوانین و قواعد نگهداری از آن دانست و گفت: لزوم حفاظت و نگهداری از این محوطه میراث جهانی ایجاب می‎ کند اجازه بازدید از عرصه داده نشود.
مدیر پایگاه میراث جهانی چغازنبیل از عموم گردشگران خواست که در راستای حفظ این میراث گرانقدر فرهنگی که متعلق به خود آن‎ها است، با عوامل پایگاه همکاری داشته باشند و تا عادی شدن شرایط جوی از مراجعه به سایت چغازنبیل خودداری کنند.
وی از عموم گردشگران نوروزی دعوت کرد در زمان تعطیلی میراث جهانی چغازنبیل به موزه هفت ‎تپه مراجعه و از آن دیدن کنند.
رشنویی از گردشگران درخواست کرد همواره پیش از آنکه از مسیرهای دور و نزدیک به سایت چغازنبیل مراجعه کنند، حتما با هواشناسی هماهنگ باشند چراکه حتی اگر هوا آفتابی باشد اما 24 ساعت قبل از آن باران باریده باشد نیز اجازه ورود به عرصه داده نمی شود.
بنا بر اعلام سازمان هواشناسی بارندگی شدید همراه با رگبار و رعد و برق از امروز شنبه دهم تا روز سه شنبه (13 فروردین ‎ماه 97) در نقاط مختلف استان خوزستان به ویژه مناطق شمالی و شرقی استان ادامه خواهد داشت.
7280/3022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.