به گزارش خبرنگار ایرنا آیت ا... محسن حیدری در خطبه های نماز جمعه اهواز در مصلای مهدیه امام خمینی(ره) این شهر ، به رسمیت شناختن اراضی اشغالی جولان و الحاق آن به رژیم صهیونیستی را ، خوش خدمتی ترامپ به غاصبان صهیونیست توصیف کرد و افزود: حتی متحدان اروپایی آمریکا و اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد ، این اقدام رییس جمهوری آمریکا را غیرقانونی دانستند.
وی ادامه داد:سرزمینی که به زور غصب شده باید به زور بازپس گرفته شود و امت اسلامی به توفیق الهی اراضی اشغال جولان که بخشی از خاک سوریه است و درسال 1967 میلادی به اشغال صهیونیست ها در آمد و همچنین کل سرزمین مقدس فلسطین را آزاد خواهند کرد.

** قدردانی از رییس جمهوری
امام جمعه موقت اهواز از حضور حجت الاسلام حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران در خوزستان و اتخاذ تمهیدات لازم برای مواجهه با سیلاب پیش رو در استان و اقدام های پیشگیرانه آن قدردانی کرد.
وی ابراز امیدواری کرد این سفر رییس جمهوری منشاء خیر و برکت برای استان خوزستان باشد.
آیت ا... حیدری از آنچه پرداخت نشدن خسارات سیل سه سال پیش خوزستان خواند انتقاد کرد و افزود: خسارات سیل اخیر در غرب استان نیز جبران نشده و کشاورزان و مردم منطقه متحمل خسارات زیادی شدند.
وی با ابراز تاسف از بروز سیل در برخی نقاط کشور از جمله شیراز و استان های شمالی که منجربه جان باختن تعدادی از هموطنان شد،لایروبی نشدن رودخانه ها و قطع درختان جنگل را 2 عامل مهم بروز سیلاب در کشور بیان کرد و گفت:نبود اعتبار برای اجرای طرح های لایروبی رودخانه ها دلیل قابل قبولی نیست.
وی ادامه داد: 10 سال است که رودخانه های خوزستان لایروبی نشده اند که این مساله دلیل اصلی بروز سیلاب در شهرهای غربی خوزستان شده است.
امام جمعه موقت اهواز در ادامه از روحیه جهادی و انقلابی ملت ایران در کمک رسانی به آسیب دیدگان از سیل مهیب در برخی استان های کشور تجلیل به عمل آورد.

** تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم
آیت ا... حیدری با اشاره به ادامه تحریم های غیرقانونی آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران گفت:باید تهدیدها و تحریم ها را به فضل الهی و حضور جوانان انقلابی به فرصت تبدیل کرد.
وی اقتصاد مقاومتی را ، نسخه شفابخش اقتصاد ملی و ایجاد رونق اقتصادی بیان کرد و افزود: ایران اسلامی به غرب بی اعتماد است و نباید منتظر اروپایی ها ماند؛جوانان انقلابی می توانند گره گشای مشکلات کشور باشند.
امام جمعه موقت اهواز بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و چهل سالگی نظام اسلامی را تصویر روشن و نقشه راه آینده کشور بیان کرد و گفت:همه ما باید متعهد به اجرای مفاد این بیانیه رهبری باشیم و در این مسیر جوانان و مسئولان باید برای عملیاتی کردن این منشور مهم پیشقدم باشند.

** 12 فروردین یوم ا... است
امام جمعه موقت اهواز با گرامیداشت 12 فروردین ، سالروز استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران ، این روز را یوم ا... توصیف کرد و افزود:ملت ایران با حضور در پای صندوق های رای ، با اکثریت آرا ، نظام جمهوری اسلامی ایران را به رسمیت شناختند.
آیت ا... حیدری در خطبه نخست نماز ضمن دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی به فضایل ماه پرخیر و برکت رجب و اعیاد رجبیه و سالروز شهادت مظلومانه امام موسی کاظم (ع) اشاره کرد و گفت: عید مبعث رسول اکرم(ص) در 27 ماه رجب سرآغاز نجات بشر از ظلمت ها و انحرافات است.
6065/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.