محمد سبزه زاری روز جمعه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه آسمان استان خوزستان تا 24 ساعت آینده قسمتی تا نیمه ابری است اظهار داشت: از ظهر روز شنبه هفته آینده شاهد رگبار باران، رعد و برق و وزش باد قابل ملاحظه در خوزستان به ویژه نیمه شمالی و شرقی خواهیم بود، همچنین در این مدت خلیج فارس مواج است.
وی افزود: در 24 ساعت گذشته آبادان با 29 درجه و دهدز با چهار درجه سانتی گراد به ترتیب گرمترین و خنک ترین نقاط استان گزارش شده اند، در همین مدت حداقل و حداکثر دمای استان 12 و 27 درجه سانتی گراد گزارش شده است.
میانگین بارش استان خوزستان از ابتدای سال زراعی جاری (یکم مهر ماه 97) تا پنجم فروردین ماه سال 98، 438.1 میلیمتر اعلام شد که این مقدار بارش در مقایسه با مقدار بلند مدت در همین بازه زمانی (277.3 میلیمتر) 58 درصد افزایش یافته است.
بنابراین گزارش، سامانه بارشی از اواسط روز یکشنبه 11 فروردین تا اواخر دوشنبه 12 فروردین در 36 ساعت در غرب و جنوب غرب کشور شامل استان های کرمانشاه، ایلام، لرستان، خوزستان، چهارمحال وبختیاری و کهگیلویه و بویراحمد موجب بارش باران با شدت قابل ملاحظه و در برخی ساعات همراه با رگبار و رعد وبرق خواهد شد.
بر این اساس بیشینه شدت بارش از صبح تا اواخر دوشنبه پیش بینی می شود و حجم بارش تجمعی در میانگین حوضه رودخانه های بزرگ جنوب غرب کشور شامل کرخه، دز و کارون حدود 70 میلیمتر برآورد می شود.
9887/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.