به گزارش ایرنا قاسم ساعدی روز جمعه در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران که با حضور رییس جمهوری و جمعی از وزرای دولت در اداره کل مدیریت بحران استانداری خوزستان برگزار شد با به بازدید رییس جمهوری از مناطق سیل زده شمال و جنوب کشور افزود: همه خوزستانی ها به ویژه کشاورزان چشم انتظار حمایت دولت برای جبران خسارت های وارده هستند.
وی ادامه داد: خوزستان سرزمین شهادت، قطب انرژی و شاهرگ حیاتی اقتصاد کشور است؛ مردم این سرزمین از گذشته مرزداران وفادار نظام جمهوری اسلامی ایران بوده اند و اکنون نیز برای توسعه اقتصادی ایران تلاش می کنند اما در رفع بدیهی ترین نیازهای خود مانند اشتغال، زیرساخت مناسب و دسترسی به شبکه آب و فاضلاب دچار مشکل هستند.
وی افزود: سیستم فاضلاب در خوزستان بسیار فرسوده است و در تمام فصول مشکلاتی برای مردم ایجاد می کند.

** خسارت سیل سال 95 خوزستان هنوز پرداخت نشده است
ساعدی با بیان اینکه کشاورزان و دامداران خوزستانی به دلیل وقوع سیلاب دچار زحمت شده اند گفت: در سال 95 سیل برخی نقاط خوزستان همچون شعیبیه و شوش را فرا گرفت اما خسارت آنها تاکنون پرداخت نشده است.
وی ادامه داد: هم اکنون زمین های حاصلخیزی که زیر کشت محصولات کشاورزی هستند در معرض سیلاب قرار دارند و یا توسط سیلاب ویران شده اند از این رو از دولت درخواست می شود با پرداخت خسارت، شادی را به کشاورزان بازگرداند.
نماینده مردم هویزه و دشت آزادگان گفت: سیلاب های اخیر همچنین سبب تخریب برخی منازل روستایی و جاده ای در خوزستان شده که انتظار می رود دولت برای ترمیم آنها توجه کند.
وی با بیان اینکه کشاورزان خوزستانی از 2 پدیده خشکسالی و سیلاب رنج می برند ادامه داد: یکی از اقدامات مطلوب دولت در توسعه کشاورزی خوزستان اجرای طرح 550 هزار هکتاری بود که گام نخست آن انجام شد و امیدواریم گام دوم نیز به زودی آغاز شود.
به گزارش ایرنا حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری کشورمان صبح روز جمعه برای بررسی وضعیت سیلاب در خوزستان از طریق فرودگاه اهواز وارد استان خوزستان شد و بعد از امروز نیز اهواز را به مقصد تهران ترک کرد.
وزیران کشور، اطلاعات، نیرو، جهاد کشاورزی، و راه و شهرسازی رییس جمهوری را در سفر به استان خوزستان همراهی می کردند.
با افزایش دبی آب سدهای کرخه و دز در 2 روز گذشته، خطر به زیر آب رفتن برخی زمین های کشاورزی و روستایی در حاشیه این رودخانه ها در پایین دست وجود دارد.
9887/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.