علی بلمچی پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: از 13 روستای این بخش که در حاشیه رودخانه دز قرار دارند، هفت روستا با جمعیت حدود 10 هزار نفر در معرض سیلاب قرار دارند که تمهیداتی برای تخلیه احتمالی روستاها در حال انجام است.
وی افزود: در صورت افزایش دبی رودخانه دز به بیش از یک هزار و 500 مترمکعب برثانیه، احتمال وقوع سیلاب و تخلیه روستاها وجود دارد.
بلمچی با اشاره به استقرار هلال احمر برای آماده سازی محل های اسکان اضافه کرد: اردوگاه اسکان اضطراری برای ساکنان روستاهایی که در معرض سیلاب احتمالی قرار دارند، در شهر الهایی در حال آماده سازی است.
به گفته وی در صورت وقوع سیل، مسئولیت تخلیه روستاها با ارتش و مسئولیت اسکان آنها با هلال احمر است.
بلمچی همچنین درباره شکستگی سیل بند روستای «سادات جعاوله» گفت: سیل بندی قدیم این روستا به کلی تخریب شده و سیل بند جدیدی ساخته شده که در حال حاضر مشکلی ندارد اما در صورت افزایش دبی رودخانه دز احتمال آبگرفتگی روستاها بیشتر می شود.
بخشدار مرکزی اهواز همچنین با انتقاد از مدیریت سیلاب در حوزه رودخانه دز، گفت: یکی از دلایل این سیلاب، پیش بینی و برنامه ریزی اشتباه بوده، زیرا در مدت 20 روزی که در این حوزه بارندگی نداشتیم، باید نسبت به تخلیه سد دز و ظرفیت سازی برای سیلاب های شدید اقدام می شد.
بر اساس اطلاعیه های سازمان آب و برق خوزستان، 35 روستا در حوضه رودخانه کرخه، 18 روستا در حوضه رودخانه کارون و 17 روستا در حوضه رودخانه دز در معرض سیلاب هستند که دستگاه ها باید برای تخلیه ساکنان و حفاظت از آنها آمادگی داشته باشند. بر اساس این اطلاعیه چهار روستای حاشیه دز در بخش مرکزی اهواز شامل سید نبی، سید حریر، سید یدیم و سید سلمان در شهرستان اهواز در معرض سیلاب هستند.
از سوم فروردین در همه رودخانه های استان هشدار و آمادگی سیلاب اعلام شده است.

/6002/9754
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.