عبدالخالق محمدیان روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: از زمان اعلام وضعیت سیل در استان خوزستان بنیاد مسکن ، تمام امکانات و تجهیزات خود را به روستاهای در معرض خطر شهرهای اهواز، دزفول، شوشتر، شوش و اروندکنار اعزام کرد.
وی با اشاره به اینکه یکی از مهم ترین مناطقی که طی 48 ساعت گذشته تلاش های جدی در آن صورت گرفته، منطقه بامدژ است، گفت: سیل بندها در این منطقه در حال ساخت و یا ترمیم هستند تا از ورود آب به مجموعه روستاهای بامدژ جلوگیری شود.
این مقام مسئول در بنیاد مسکن یادآور شد: همزمان ارگان های دیگری از جمله سپاه، مناطق نفت خیز جنوب ، شرکت ملی حفاری و ستاد مدیریت بحران در این منطقه حضور دارند.
معاون عمران روستایی بنیاد مسکن استان با تاکید بر اینکه طی ساعت های گذشته چندین سیل بند توسط عوامل این بنیاد در منطقه ساخته شده است، گفت: با توجه به حجم بالای آب بخش زیادی از این سیل بندها دچار مشکل شدند.
وی تصریح کرد: به همین دلیل ساخت سیل بند جدیدی با فاصله 10 متری از روستای بامدژ را شروع کرده ایم.
این مقام مسئول در بنیاد مسکن خوزستان در پاسخ به این سوال که ترمیم سیل بندهای بامدژ در چه مدت زمانی به اتمام می رسد، گفت: با توجه به حجم آب ورودی نمی توان در این خصوص زمان دقیقی را اعلام کرد این درحالی است که اقدامات و تلاش ها به صورت شبانه روزی در حال انجام است.
محمدیان طول سیل بند بامدژ را هفت کیلومتر عنوان کرد و گفت: با توجه به ایجاد تعداد پنج سیل بند قبلی هنوز آب وارد روستاها نشده است.
وی با بیان اینکه آبی وارد منازل مردم نشده است گفت: با این وجود تعداد چهار روستا در معرض خطر قرار دارند.
معاون عمران روستایی بنیاد مسکن خوزستان یادآور شد: بنیاد مسکن در حال حاضر در مناطق روستایی شعیبیه از توابع شهرستان شوشتر، حمیدیه، نقاط دیگری از اهواز و همچنین ایذه در زمینه مقابله با سیلاب در حال فعالیت است.
بر اساس این گزارش، 17 روستا در حوضه رودخانه دز و 35 روستا در حوضه رودخانه کرخه نقاط پرخطر و در معرض سیلاب هستند.
در پی پیش بینی بارش شدید از یکشنبه گذشته تا امروز، آماده باش سیل در 10 استان اعلام شده است.
ستاد بحران خوزستان از سوم فروردین نسبت به احتمال وقوع سیلاب در همه رودخانه های استان هشدار داده و سازمان آب و برق خوزستان نیز گفته است که تعدادی از روستاهای شهرستان های اهواز، دزفول، شوشتر، شوش، دشت آزادگان و هویزه شرایط حساس تری را تجربه می کنند.
جاری شدن سیل در استان های گلستان و مازندران فارس و لرستان مشکلاتی را بوجود آورده است.
دستور تخلیه هشت روستای شوش امروز صادر شده و فرمانداری بهبهان اعلام کرده چهار روستای این شهرستان در محاصره سیلاب قرار دارند.
9931/6064
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.