جواد کاظم نسب الباجی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به رغم هشدارهای مکرر وضعیت جوی از سوی هواشناسی استان و صدور اخطاریه های و هشدارها از سوی ستاد مدیریت بحران خوزستان اما نبود برنامه ریزی و اقدامات لازم از سوی برخی نهادهای متولی سیلاب امروز اهالی بسیاری از روستاها و شهرهای خوزستان با خطرات سیلاب رو به رو هستند.
وی با اشاره به بازدید هایی که از مناطق در معرض خطر سیلاب داشته است توضیح داد: بارها به سازمان آب و برق خوزستان اعلام کردیم که نسبت به لایروبی حوضه دز و کرخه اقدام عاجل کند اما با گذشت چند ماه پس از سیل اخیر باز هم شاهد بودیم که هیچ اقدامی برای لایروبی صورت نگرفته است.
نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: نبود اقدامات و نداشتن تمهیدات لازم برای مقابله با سیلاب برخی مسئولان باعث شد که شاهد زیر آب رفتن مزارع مردم و در معرض خطر قرار گرفتن اهالی روستاهای دز و و کرخه باشیم.
الباجی تاکید کرد: انتظار می رود همه مسئولان مدیریت های صنایع بزرگ، مناطق نفت خیز جنوب، صنایع پتروشیمی، صنایع فولاد و... نسبت به تهیه امکانات لازم جهت مهار کردن سیلاب‌های حال حاضر و سیلاب‌های آینده اقدام جدی را به عمل آوردند.
وی ادامه داد: گزارش مدیرانی که نسبت به مقابله با سیلاب‌ها بی‌توجه بودند را در اختیار وزرای مربوطه قرار می دهیم چراکه بی مهری هایی که این دستگاه های نسبت به مردم خوزستان دارند قابل قبول نیست و انتظار داریم این مشکلات و عملکرد ضعیفشان را جبران کنند.
به گزارش ایرنا بارش ها و افزایش خروجی سدها، سیلابی شدن رودخانه های دز و کرخه را در زمستان به دنبال داشته و بهمن ماه امسال با شکسته شدن سیل بندها، تعدادی از روستاهای پایین دست کرخه در دشت آزادگان و هویزه دچار سیلاب شدند.
هواشناسی خوزستان همچنین ورود سامانه بارشی، از اواسط روز شنبه لغایت اوایل چهارشنبه هفته آینده را پیش بینی کرده که طی این مدت افزایش ابر، رگبار باران ، رعد و برق، وزش باد قابل ملاحظه تا شدید به همراه تندباد لحظه ای و به دنبال آن آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها را در پی خواهد داشت.
طبق این پیش بینی بیشترین حجم بارش ها در مناطق شمال غربی، شمالی، شمال شرقی، شرقی و مرکزی استان شامل حوضه های آبریز کرخه، دز و کارون و مارون خواهد بود.
7164/6064
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.