غلامرضا شریعتی پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این سفر که تعدادی از وزرا نیز وی را همراهی خواهند کرد از سدهای دز و کرخه بازدید کرده و وضعیت ورودی و خروجی سیلاب به این سدها را مشاهده و بررسی می کند.
وی گفت: پس از بازدید از این سدها و نیز نقاط حادثه خیز استان نشست ستاد مقابله با بحران در استانداری تشکیل خواهد شد تا تصمیمات لازم برای جلوگیری از سیل احتمالی در استان گرفته شود.
وی گفت: خوشبختانه با تدابیر اندیشیده شده تا کنون سیلابها در استان مدیریت شده و هیچگونه مشکلی برای شهروندان خوزستانی به وجود نیامده است چرا که استان خوزستان در پایین دست استانهای لرستان و چهار محال و بختیاری قرار دارد که بارشهای نسبتا زیاد و سیل آسائی را طی روزهای گذشته داشته اند.
استاندار خوزستان گفت: در حال حاضر ورودی آب سد کرخه بیش از یک هزار و 800 متر مکعب بر ثانیه است و خروجی آن تنها 624 متر مکعب بر ثانیه می باشد و ورودی سد دز نیز 2 هزار و 581 متر مکعب بر ثانیه می باشد در حالیکه خروجی آن یک هزار و 500 متر مکعب بر ثانیه است که به دلیل پر شدن حجم زیادی از این 2 سد احتمالا در ساعات آتی خروجی آن افزایش می یابد.
به گفته وی در حال حاضر از حجم 2.6 میلیارد متر مکعبی سد دز حدود 2.4 میلیارد متر مکعب آن پر شده است و در صورت مدیریت نکردن خروجی ما بقی حجم خالی آن به سرعت پر خواهد شد که در این صورت مجبور خواهیم شد حجم بیشتری از آب سد را خارج کنیم.
استاندار خوزستان تاکید کرد: در حال حاضر حجم سد کرخه نیز به بالای پنج میلیارد متر مکعب آب رسیده که کمترذ از 100 میلیون متر مکعب از حجم آن خالی مانده است که لازم است برای مدیریت کردن سد خروجی آب آن بیشتر شود.
6064/7164
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.