دکتر سید مهدی حسینی زاده پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بیشترین مداخلات حوزه بهداشت در خصوص مناطق آبگرفته، نظارت بر سلامت آب و پیگیری تامین آب جایگزین به صورت تانکرهای آب شرب سالم و آب های بسته بندی، سرویس بهداشتی روستاها و محل های اسکان جایگزین برای جابجایی خانواده ها و اهالی روستاها است.
وی افزود: نظارت بر وضعیت محل های احتمالی پخت و تامین غذا نیز از جمله اقدامات حوزه بهداشت است.
حسینی زاده بیان کرد: همچنین سالم سازی مخازن آب با استفاده از کلر مادر، نمونه برداری میکروبی آب و بررسی وضعیت کلر باقی مانده آب این مخازن نیز مدنظر است.
سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ادامه داد: همکاران به ویژه در مناطقی از جمله روستای بامدژ اهواز، بلوطک شیخان ایذه، پیان ایذه و جریک مسجدسلیمان نظارت می کنند و آماده باش هستند.
وی در ادامه با اشاره به اینکه در پیک اول بیماری های روده ای قرار داریم گفت: مداخلات بهداشتی به صورت تشدید یافته انجام می شود.
حسینی زاده اضافه کرد: یکی دیگر از اقدامات بازرسان بهداشت محیط این است که با توجه به شرایط جوی و بارندگی، نظارت ویژه بر محل های اسکان موقت مهمانان نوروزی نیز در دستور کار قرار دارد.
سرپرست مرکز بهداشت خوزستان اظهار داشت: یکی دیگر از مسائل به ویژه در اهواز، بالازدن فاضلاب های معابر و خیابان ها است که شناسایی نقاط بحرانی بالازدگی فاضلاب و محل هایی که که امکان تداخل آب و فاضلاب وجود دارد در دستور کار است.
وی بیان کرد: گروه های مشترک با همکاران شرکت آب و فاضلاب برای رفع این گرفتگی ها تشکیل شد.
در پی پیش بینی بارش شدید از یکشنبه گذشته تا امروز، آماده باش سیل در 10 استان اعلام شده است.
ستاد بحران خوزستان از سوم فروردین نسبت به احتمال وقوع سیلاب در همه رودخانه های استان هشدار داده و سازمان آب و برق خوزستان نیز گفته است که تعدادی از روستاهای شهرستان های اهواز، دزفول، شوشتر، شوش، دشت آزادگان و هویزه شرایط حساس تری را تجربه می کنند.
سامانه بارشی اخیر از روز یکشنبه تا اوایل وقت چهارشنبه بر استان حاکم بود و هفته آینده نیز سامانه بارشی جدید وارد استان می شود.
میانگین بارش استان خوزستان از ابتدای سال زراعی جاری (یکم مهر ماه 97) تا پنجم فروردین ماه سال 98، 438.1 میلیمتر اعلام شد.
3004/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.