حسین حمیدپور پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه این مسافران از جاذبه های تاریخی ، تفریحی و گردشگری آبادان استقبال کردند افزود: از این تعداد بیش از 600 هزار نفر در آبادان اقامت کردند که این میزان اقامت نسبت به مدت مشابه نوروز پارسال حدود 40 درصد افزایش داشته است.
شهردار آبادان گفت: میزان بازدید مسافران نوروزی از مجموعه های تاریخی و گردشگری آبادان حدود 60 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش را نشان می دهد.
حمیدپور تصریح کرد: مسافران نوروزی از ظرفیت هتل ها، مدارس، خانه های بوم گردی و اردوگاه های راهیان نور استفاده کردند.
وی اظهار داشت: شهرداری آبادان در حوزه ترافیک سعی کرده گره ترافیکی به خصوص در هسته مرکزی شهر را کنترل کند و با این اقدام شاهد ترافیک روان در بیشتر معابر آبادان هستیم.
شهردار آبادان گفت:در کمپ های نوروزی امکانات لازم از جمله حمام، آشپزخانه، آب آشامیدنی و آشپزخانه برای میهمانان نوروزی مهیا شده است.
حمیدپور تصریح کرد: سه کمپ نوروزی توسط شهرداری آبادان با ظرفیت اسکان شبانه سه هزار نفر در نقاط مختلف شهر مهیا شد و مورد استقبال مسافران نوروزی قرار گرفت.
باغ موزه دفاع مقدس، یادمان شهید تندگویان نخستین وزیر نفت، یادمان 177 شهید گمنام در آبادان و یادمان شهدای علمیات والفجر 8 در اروندکنار، موزه نفت و موزه نخستین بنزین خانه ایران محل هایی است که مورد بازدید راهیان نور و میهمان نوروزی قرار گرفته اند.
بازار ته لنجی، بازار منطقه آزاد اروند، ساحل رودخانه های اروند و بهمنشیر، قدمگاه خضر نبی، و زیارتگاه سید عباس، موزه حیات وحش آبادان از مکان های دیدنی شهر آبادان می باشند.
نوروز پارسال یک میلیون و 200 هزار مسافر نوروزی به آبادان سفر کردند.
7104/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.