به گزارش ایرنا غلامرضا شریعتی روز چهارشنبه در گفت و گوی زنده با شبکه خبر در محل رودخانه کارون اظهار داشت: ظرفیت خالی مخازن استان بیش از سه میلیارد و 709 میلیون مترمکعب بوده که به یک میلیارد و 600 میلیون مترمکعب کاهش پیدا کرده است.
وی افزایش خروجی سدها و رودخانه های استان را به صورت پلکانی بیان کرد و ادامه داد: تاکنون مدیریت و کنترل به خوبی صورت گرفته و روند موجود باید به همین منوال ادامه داشته باشد.
نماینده عالی دولت در استان تصریح کرد: در حوزه مارون 60 تا 70 میلیون مترمکعب ظرفیت ذخیره داریم.

*نماینده مردم اهواز: برخی بحث‌ ها درباره سیل مبنای واقعی ندارند
نماینده مردم اهواز، باوی، کارون و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی نیز در گفت وگو با صدا و سیمای مرکز خوزستان در خصوص اقدامات صورت گرفته از سوی دولت برای مقابله با سیلاب، گفت: رسیدگی به مشکلات در این خصوص به طور مستمر در حال پیگیری هستند و امید است با تمهیداتی که در نظر گرفته شده مشکلات به حداقل برسد و این وضعیت را پشت سر بگذاریم.
همایون یوسفی افزود: مدیریت مخازن سدهای استان نیز به منظور کنترل خروجی سدها انجام شده و همچنین پیش از این ظرفیت ‌های مناسبی برای ذخیره‌ سازی آب ایجاد شده است.
وی با تاکید بر اینکه مردم باید ضمن رعایت آرامش، احتیاط لازم را به عمل آورند ، ادامه داد: در مسیرهایی که احتمال خطر وجود دارد و همچنین اطراف سواحل از توقف غیرضروری خودداری کنند.
عضو مجمع نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: باید با حفظ آرامش در جهت عبور از بحران همکاری های بین بخشی صورت گیرد تا از منابع آب ذخیره شده برای استان به منظور رونق بیشتر خوزستان در آینده استفاده شود.
9931/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.