مدیران و کارکنان جهاد کشاورزی شهرستان های حوضه آبریز کرخه برای کاهش خسارات ناشی از سیل کمر همت بسته اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، با توجه به پیش بینی های سازمان هواشناسی مبنی بر خطر وقوع سیل در برخی نقاط استان به خصوص در حوضه آبریز کرخه مدیران و کارکنان جهاد کشاورزی شهرستان های در معرض خطر با اقدامی جهادی و به صورت شبانه روزی به ترمیم سیل بندها و دیگر عملیات مورد نیاز در راستای پیشگیری و کاهش خسارات ناشی از سیل پرداختند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شوش در این باره گفت: به محض انتشار هشدارها مبنی بر وقوع سیل در منطقه به کشاورزان و دامداران شهرستان جهت جابجایی از مناطق در معرض خطر اطلاع رسانی های  لازم صورت گرفت.

علیرضا ملک زاده افزود: جهت کاهش خسارات مزارع نیز به کشاورزان هشدار داده شد برای جلوگیری از آسیب محصولات از آبیاری خودداری کنند، همچنین به دامداران و کشاورزان جهت جابجایی موتورپمپ ها به مناطق امن توضیحات لازم داده شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دشت آزادگان نیز عنوان کرد: ترمم سیل بندها و لایروبی انهار این شهرستان که نزدیک به یکصد کیلومتر می باشد صورت گرفته و ضمن اطلاع رسانی به کشاورزان و دامداران جهت دور شدن از مناطق در معرض خطر تقاضای سبوس دامی جهت توزیع بین دامداران داده ایم.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان هویزه بیان کرد: با توجه به تصویب جلسات ستاد بحران استان قسمتی از رودخانه نیسان در این شهرستان به نام لودیه باز می شود تا از فشار رودخانه کاسته شود، همچنین لایروبی رودخانه سابله به پایان رسیده و رودخانه هسچه نیز در حال لایروبی است.

نورالله موالی زاده با بیان اینکه 3 منطقه امن به دامداران معرفی شده تا در صورت لزوم دام های خود را به این اماکن انتقال دهند، افزود: 140 تن باگاس نیز بین دامداران در حال توزیع می باشد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان حمیدیه هم اظهار کرد: اطلاع رسانی به دامداران و کشاورزان منطقه صورت گرفته و با هماهنگی های صورت گرفته قرار است. ماشین آلات مورد نیاز از طریق موسسه جهاد نصر جهت ترمیم سیل بندها به کار گرفته شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.