به گزارش شامگاه سه شنبه ایرنا در این اطلاعیه آمده است: در پی اعلام امور آب منطقه شرق با توجه به بارندگی های شدید و سیلاب ‌های با دبی بسیار بالا در منطقه و به ویژه وضه آبریز بالادست سد مخزنی مارون و کوثر و لزوم آمادگی برای کنترل سیلاب و ظرفیت سازی و جلوگیری از رخ دادن هر گونه خسارات جانی و مالی، سر ریزهای سدهای مارون و کوثر باز شده و مجموع خروجی سد مارون به 320 و سد کوثر به 100 مترمکعب در ثانیه افزایش یافته است.
فرمانداری شهرستان بهبهان یادآور شده که با توجه به اهمیت موضوع احتمال رهاسازی آب از این سدها با دبی های بالاتر در ساعات آتی وجود دارد.
بر همین اساس دهیاران و شوراهای اسلامی همه شهروندان و مسافران نوروزی را ترغیب کنند با توجه به حجم زیاد رهاسازی آب این سدها و احتمال افزایش رهاسازی آب در ساعات آینده از نزدیک شدن به رودخانه ها اکیدا خودداری کنند.
ورود سامانه بارشی، از اواسط روز شنبه موجب افزایش ابر، رگبارباران ، رعد و برق، وزش باد قابل ملاحظه تا شدید به همراه تندباد لحظه ای و به تبع آن آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها دراستان خوزستان شده است . بیشترین بارشها در مناطق شمال غربی، شمالی، شمال شرقی، شرقی و مرکزی استان شامل حوزه های آبریز کرخه، دز و کارون و مارون گزارش شده اند.
هواشناسی خوزستان میزان بارندگی در استان از ابتدای سال زراعی جاری (01مهر 97) تا (26 اسفند97) را 422 میلیمتر اعلام کرده که این میزان بارش در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته 321 درصد و در مقایسه با آمار بلند مدت استان حدود 60 درصد افزایش را نشان می دهد.
9931/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.