هدایت اله زارع زاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بخش عمده ای از موضوعات امروز شورای ترافیک استان مربوط به سیلاب احتمالی بود.
وی با اشاره به اینکه اخباری که از حوزه بالا دست کارون می رسد حاکی از ورود دبی خارج از تصور است، افزود: تا فردا این ورودی از سدها خارج می شوند و بر همین اساس مراقبت های لازم و تمهیدات جدی در زمینه ترافیک و حمل و نقل استان بر اساس دستورالعمل وزارت کشور درنظر گرفته شده است.
این مقام مسئول در استانداری خوزستان تصریح کرد: مناطق آسیب پذیر رودخانه کارون در سواحل اهواز و روستاها از بالا دست تا پایین دست جاده خرمشهر شناسایی شده است.

*احتمال تخلیه برخی روستاها
زارع زاده با بیان اینکه آبگرفتگی احتمالی جاده ها و منازل مردم در این مناطق را تهدید می کند، افزود: با این وجود ممکن است برخی از روستاهای مجاور ساحل تخلیه شوند.
وی همچنین اسکان و نصب چادر توسط برخی از مسافران نوروزی در کنار رودخانه کارون با وجود این حجم از هشدار و اطلاع رسانی را تعجب برانگیز خواند و خواستار جلوگیری از حضور مردم در کنار کارون شد.
سرپرست دفتر فنی، امور عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استاندار خوزستان تردد قایق های تفریحی در رودخانه را غیرمجاز اعلام کرد.
زارع زاده به تصمیم ستاد مدیریت بحران برای مسدود کردن جاده های ساحلی اهواز اشاره کرد و گفت: نظارت و همکاری مشترک شهرداری اهواز و راهور برای تردد روان خودروها در مسیرهای جایگزین ضروری است.

* دستگاه های کم کار تنبیه می شوند
وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: بر اساس دستورالعمل ترافیکی وزارت کشور ویژه ایام نوروز دستگاه های کم کار در این ایام تنبیه می شوند.
این مقام مسئول در استانداری خوزستان بیشترین تصادفات در محدوده 30 کیلومتری ورودی و خروجی شهرها دانست و گفت: دستگاه های مربوطه باید نسبت به ایجاد توقفگاه و استراحتگاه های موقت در طول مسیرها که امکان خستگی و خواب آلودگی وجود دارد، توجه ویژه ای داشته باشند.
بر اساس این گزارش، از شامگاه امروز محدودیت های ترافیکی جهت جلوگیری از تردد وسایل نقلیه در جاده های ساحلی تا روز شنبه بر اساس مصوبه ستاد مدیریت بحران فرمانداری اهواز تعیین شده است.
9931/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.