به گزارش ایرنا قاسم تقی زاده خامسی سه شنبه در نخستین سفر خود به خوزستان در بازدید از شرایط حوضه رودخانه کرخه و مرز چذابه در دشت آزادگان، هدف از این سفر را بررسی آخرین وضعیت سدها و منابع آبی خوزستان عنوان کرد و افزود: بازدید از چذابه برای مسیریابی درست سیلاب ها و سیل بندها، تعیین محل های پخش سیلاب احتمالی و برنامه ریزی برای ذخیره آب پشت سدها است.
وی اضافه کرد: همکاران ما در سازمان آب و برق خوزستان برنامه ریزی خوبی داشته و ماشین آلات زیادی در حالت آماده باش هستند تا بتوانیم از خسارت های احتمالی جلوگیری کنیم.
تقی زاده خامسی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا نیاز است منازل اطراف رودخانه ها تخلیه شود، اظهار داشت: هرجا که نیاز به تخلیه منازل بوده همچون اندیمشک اطلاع رسانی انجام شده است، در حال حاضر مورد خاصی نیست و در صورت لزوم، اطلاع رسانی انجام خواهد شد.
وی تاکید کرد: نکته ای که هموطنان باید رعایت کنند این است که سعی کنند در این چند روز در اطراف رودخانه ها اقامت نکنند.
تقی زاده خامسی، معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا در اولین برنامه سفر خود به خوزستان، امروز در سالن جلسات بوستان اهواز، در نشستی با مدیرعامل و مدیران ارشد سازمان آب و برق خوزستان، برای برنامه ریزی مدیریت سیلاب استان حضور یافت.
شرکت در شورای مدیریت بحران خوزستان در سالن جلسات استانداری و بازدید از حوضه آبریز کرخه در دشت آزادگان از دیگر برنامه‌های سفر معاون وزیر نیرو به استان بوده است.
ستاد بحران خوزستان از سوم فروردین نسبت به احتمال وقوع سیلاب در همه رودخانه های استان هشدار داده و سازمان آب و برق خوزستان نیز گفته است که تعدادی از روستاهای شهرستان های اهواز، دزفول، شوشتر، شوش، دشت آزادگان و هویزه شرایط حساس تری را تجربه می کنند.
طی 2 موج سیلابی در 48 ساعت گذشته، 1.5 میلیارد مترمکعب آب وارد مخازن سدهای خوزستان شده است.

/6002/9754
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.