گودرز ترکی زاده شامگاه دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: تمامی گردشگران که در پارک‌های رو باز و دیگر مناطق گردشگری بوده اند در حال حاضر در اماکن ورزشی و مدارس شهرستان اسکان داده شدند.
وی افزود: تاکنون در شهرستان لالی هیچگونه گزارشی مبنی بر قطع برق، قطع ارتباط جاده ای یا خسارات جانی و مالی گزارش نشده اما با توجه به گل آلود شدن محل برداشت آب آشامیدنی شهر، مدیریت مصرف آب تا چهارشنبه در دستور کار قرار گرفته است.
فرماندار لالی با اشاره به تشکیل ستاد مدیریت بحران در شهرستان گفت: کلیه نیروهای شهرستان در حالت آماده باش کامل هستند و اطلاع رسانی لازم به عشایر و دامداران از طریق بخشداران و دهیاران انجام شده همچنین دهیاران مکلف شده اند تا فردا به صورت کشیک در منطقه خود حضور داشته باشند.
ترکی زاد بیان کرد: علاوه بر ادوات راهداری، 2 دستگاه لودر و گریدر در این اداره برای پیشگیری از حوادث احتمالی مستقر شده است و مدارسی در سطح شهر و روستاها برای اسکان اضطراری پیش بینی شده است.
به گزارش ایرنا بر اساس آخرین گزارش هواشناسی طی بارندگی اخیر تاکنون حدود 40 میلی متر بارش در شهرستان لالی اعلام شده است.
بارندگی در اهواز از شب گذشته آغاز شده و پیش بینی می شود تا چهارشنبه ادامه یابد.
هواشناسی بارندگی شدید در همه حوضه های آبی خوزستان را پیش بینی کرده است، بر همین اساس حالت آماده باش سیل در همه رودخانه های استان اعلام شده است.
خروجی سد دز در روزهای اخیر افزایش یافته و امروز به 840 مترمکعب برثانیه رسیده که احتمال افزایش آن تا یک هزار مترمکعب برثانیه وجود دارد.
هواشناسی خوزستان میزان بارندگی در استان از ابتدای سال زراعی جاری (یکم مهرماه 97) تا (26 اسفند97) را 422 میلیمتر اعلام کرده که این میزان بارش در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته 321 درصد و در مقایسه با آمار بلند مدت استان حدود 60 درصد افزایش را نشان می دهد. بارش ها و افزایش خروجی سدها، سیلابی شدن رودخانه های دز و کرخه را در زمستان به دنبال داشته و بهمن ماه امسال با شکسته شدن سیل بندها، تعدادی از روستاهای پایین دست کرخه در دشت آزادگان و هویزه دچار سیلاب شدند.
7164/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.