زاهد فردوس پناه دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: در حال حاضر هیچ یک از سیل بندهای این شهرستان شکسته نیست اما با افزایش دبی رودخانه کرخه خطر شکسته شدن سیل بند وجود دارد.
وی گفت: جاده بستان به چذابه به دلیل بالا آمدن سطح آب رودخانه هوفل یکی از شاخه های رودخانه کرخه و بالا آمدن سطح آب در تالاب هورالعظیم دچار آبگرفتگی شده است ، این جاده از کنار تالاب هورالعظیم عبور می کند.
رودخانه کرخه از کنار شهرستان دشت آزادگان در غرب خوزستان عبور می کند که به 2 شاخه رودخانه نیسان و هوفل تقسیم می شود.
به گفته رییس پلیس راه خوزستان تردد اتوبوس در جاده بستان به چذابه به دلیل آبگرفتگی تا اطلاع ثانوی مسدود است.
در زمستان سال گذشته به دلیل شدت بارش باران و رهاسازی آب از سد کرخه و دز بسیاری از نقاط خوزستان گرفتار در سیلاب شدند و چندین سیل بند درشهرستان های دشت آزادگان، هویزه، شوش و اندیمشک شکسته شد.
بارندگی در اهواز از شب گذشته آغاز شده و پیش بینی می شود تا چهارشنبه ادامه یابد.
هواشناسی بارندگی شدید در همه حوضه های آبی خوزستان را پیش بینی کرده است، بر همین اساس حالت آماده باش سیل در همه رودخانه های استان اعلام شده است.
خروجی سد دز در روزهای اخیر افزایش یافته و امروز به 840 مترمکعب برثانیه رسیده که احتمال افزایش آن تا یک هزار مترمکعب برثانیه وجود دارد.
هواشناسی خوزستان میزان بارندگی در استان از ابتدای سال زراعی جاری (01مهر 97) تا (26 اسفند97) را 422 میلیمتر اعلام کرده که این میزان بارش در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته 321 درصد و در مقایسه با آمار بلند مدت استان حدود 60 درصد افزایش را نشان می دهد. بارش ها و افزایش خروجی سدها، سیلابی شدن رودخانه های دز و کرخه را در زمستان به دنبال داشته و بهمن ماه امسال با شکسته شدن سیل بندها، تعدادی از روستاهای پایین دست کرخه در دشت آزادگان و هویزه دچار سیلاب شدند.
در روزهای اخیر استان های گلستان و مازندران با سیلاب شدید مواجه بوده است. هشدار سیل برای 10 استان کشور اعلام شده است.
7158/6064
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.