سعید رئوفی نسب روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به پیش بینی هواشناسی مبنی بر بارش شدید باران در روزهای آتی افزود: رهاسازی تدریجی آب دریاچه سد دز با هماهنگی سازمان آب و برق خوزستان برای ایجاد فضای کافی و مهار سیلاب ها آغاز شده است.
وی ظرفیت کل دریاچه سد دز را 2.7 میلیارد مترمکعب عنوان کرد و گفت: تاکنون 2 میلیارد مترمکعب آب ذخیره شده و ظرفیت 700 میلیون مترمکعب برای ورودی های آتی منظور شده است که این مقدار از لحاظ ارتفاع 13 متر است.
رئوفی نسب با بیان اینکه جای هیچ نگرانی از نظر مقاومت سازه سد و کنترل سیلاب نیست، افزود: مجموع خروجی نیروگاه دز هم اکنون 850 مترمکعب بر ثانیه بوده که شامل 250 مترمکعب خروجی نیروگاه و 600 مترمکعب سرریز است.
وی یکی از اهداف کنترل میزان خروجی سد را رعایت حال مردم و وضعیت سیل بندهای پایین دست عنوان کرد و گفت: ممکن است بنا به ضرورت در روزهای آتی این مقدار خروجی افزایش یابد که از مردم تقاضا می شود به هشدارهای مراجع ذیصلاح توجه کنند.
سد و نیروگاه دز نخستین نیروگاه برقابی کشور می باشد که به منظور مهار سیلاب، تولید انرژی و ذخیره آب برای مصارف کشاورزی و آشامیدنی احداث شده است.
این سد در 23 کیلومتری شمال شرقی شهرستان اندیمشک واقع شده است.
7281/3022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.