زاهد فردوس پناه روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه آخرین میزان دبی رودخانه کرخه 470 مترمکعب بر ثانیه گزارش شده است، بیان کرد: سیل بندهای شهرستان دشت آزادگان که در اطراف رودخانه کرخه و نیسان قرار دارند باید مقام سازی شوند.
وی افزود: روستاهای کنار رودخانه ها با افزایش دبی کرخه به 500 مترمکعب بر ثانیه در وضعیت خطرناکی قرار می گیرند.
معاون فرماندار دشت آزادگان با اشاره به سیل زمستان پارسال در این منطقه اظهار داشت: 21 هزار هکتار از زمین های کشاورزی این منطقه در سیل خسارت دیدند.
وی افزود: در جریان بازدید مدیران و مسئولان استان خوزستان از سیل بندهای دشت آزادگان مقرر شد سازمان آب و برق، ماشین آلات و دستگاه هایی را برای مقاوم سازی سیل بندها به این منطقه منتقل کنند.
براساس اخطاریه اداره کل هواشناسی خوزستان از اواسط روز شنبه لغایت اوایل چهارشنبه هفته جاری با ورود سامانه باران زا افزایش ابر، رگبارباران، رعدوبرق، وزش باد قابل ملاحظه تا شدید به همراه تندباد لحظه ای به ویژه در روز دوشنبه و احتمال تگرگ در استان مورد انتظار است که آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیلها و رودخانه ها را در پی خواهد داشت.
زمستان پارسال بر اثر بارش شدید باران و رهاسازی آب از سدهای کرخه و دز بسیاری از مناطق استان گرفتار سیل شدند که در این حادثه 2 نفر کشته و به بیش از سه هزار نفر امدادرسانی شد.
شهرستان دشت آزادگان در غرب خوزستان واقع است.
7158/3022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.