سرهنگ رضا دولتشاهی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دوربین های بین جاده ای به منظور کنترل سرعت غیرمجاز خودروها نصب شده و در کنار آن دوربین های سیار پلیس نیز در صورت مشاهده تخلف ، اقدام به توقف خودرو ، اعمال قانون و در صورت تکرار خودروها و اصرار بر تخلف ، به پارکینگ هدایت می شوند.
وی گفت:در ایام نوروزی قابلیت های جدیدی در دوربین های بین جاده ای برای سرعت های متوسط خودرود تعریف شده است بدین معنی که تنها سرعت بالا توسط دوربین ها ثبت نمی شود بلکه هر سرعت غیرمجازی که بر اساس تابلوهای هشدار دهنده ثبت شود اعمال قانون خواهد شد.
وی علت اصلی 80درصد حجم تصادفات جاده ای را سرعت غیر مجاز که منجر به واژگونی خودروها می شود بیان و به رانندگان توصیه کرد در ایام تعطیلات نوروزی که اغلب جاده های خوزستان شاهد ترافیک سنگین هستند با سرعت مجاز تردد کنند.
رئیس پلیس راه خوزستان با اشاره به اینکه استان خوزستان در ایام نوروز میزبان کاروان های راهیان نور ، مسافران و گردشگرانی که برای بازدید از بازارچه های تجاری ، سواحل و بنادر و دیدن طبیعت چهار فصل به شهرهای استان سفر می کنند خواهد بود به رانندگان توصیه اکید کرد با خستگی و خواب آلودگی رانندگی نکنند تا شاهد بروز حوادث رانندگی نبوده و شادی ها به ناراحتی ها تبدیل نشود.

** حضور پررنگ پلیس در محورهای اصلی و فرعی خوزستان
رئیس پلیس راه خوزستان گفت: ماموران پلیس راه در ایام نوروز در کنار مردم بوده تا سفری بی خطر و خاطره انگیز برای آنان رقم بزند.
سرهنگ دولتشاهی بر مشارکت و همراهی مردم با پلیس راه به منظور استقرار نظم و انضباط و پیشگیری از حوادث رانندگی تاکید کرد و افزود: بیش از 100 تیم پلیس راه در محورهای پرتردد ، حادثه خیز و جاده های فرعی استان حضور دارند.

** حضور ماموران نامحسوس در اتوبوس ها
رئیس پلیس راه خوزستان از حضور ماموران نامحسوس در اتوبوس های برون شهری به منظور کنترل سرعت و رفتار رانندگان ، پیشگیری از تخلفات منجر به حوادث رانندگی و گشت های نامحسوس در محورهای استان خبر داد.
سرهنگ دولتشاهی افزود:همه تمهیدات و برنامه ریزی های لازم برای پیشگیری از حوادث رانندگی مد نظر قرار گرفته ولی رانندگان باید قوانین و مقررات رانندگی را به دقت رعایت کنند تا شاهد حوادث تاسف انگیز رانندگی نباشیم.
طرح نوروزی 1398 با هماهنگی دستگاه های اجرایی و نظارتی از 22 اسفند ماه در استان خوزستان شروع شده و تا پایان تعطیلات ادامه می یابد.
6065/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.