فرمانده پایگاه دریایی خرمشهر در آئین افتتاح این نمایشگاه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این نمایشگاه با شعار 'ما پیروزیم' و با محوریت افتخار به گذشته و امید به آینده در سه بخش دستاوردهای نیروی دریایی ارتش راهبردی برای بازدید عموم مردم و راهیان نور گشایش یافت.
ناخدا یکم عرشه ستاد جلیل مقدم افزود: در این نمایشگاه و در بخش اول دستاوردهای نیروی دریایی ایران باستان تا قبل از پیروزی انقلاب، بخش دوم از پیروزی انقلاب تا اوایل دوران دفاع مقدس و بخش سوم از دوران دفاع مقدس تا امروز در معرض دید عموم قرار گرفته است.
وی افزود: در این نمایشگاه انواع تجهیزات نیروی دریایی ارتش راهبردی شامل مناطق و پایگاه های نیروی دریایی در سراسر کشور شامل تجهیزات ، انواع ماکت ها و ادوات جنگی و زمان حاضر نیروی دریایی در بخش های تاریخی، فرهنگی و دفاع مقدس به نمایش گذاشته شده است.
ناخدا یکم عرشه ستاد مقدم افزود: علاوه بر این تمام عملیات های دوران دفاع مقدس از جمله عملیات مروارید، کوی ذوالفقاری، آزادسازی خرمشهر و شکست حصر آبادان و پشتیبانی کاروان های راهیان نور توسط راویان نیروی دریایی به تصویر کشیده شده است.
وی ادامه داد: دستاوردهای تعمیر، نگهداری و ساخت ناو شکن ها، مین و ابزار جنگی توسط نیروهای توانمند داخلی نیز به نمایش گذاشته شده است.
در آئین افتتاح این نمایشگاه تمرین نظامی و عملیات تاخت خاکی توسط نیروی دریایی خرمشهر اجرا شد.
نمایشگاه نیروی دریایی ارتش راهبردی جمهوری اسلامی در محل پایگاه دریایی خرمشهر از 26 اسفند تا هشتم اردیبهشت ماه 98 برای بازدید عموم برپاست.
7100/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.