به گزارش ایرنا غلامرضا شریعتی روز یکشنبه در آیین آغاز احداث پروژه زیرگذر پردیس به سپنتا در اهواز افزود: در تلاش هستیم تا با توجیه دستگاه های اجرایی بزرگ مسیر توسعه و عمران را در شهر اهواز هموار کنیم.
وی گفت:هم اکنون در هر نقطه ای که برای توسعه شهر اهواز قدم برمی داریم شرکت ملی مناطق نفتخیز مدعی وجود میادین خود می شود.
وی پرداخت سهم آلایندگی را حق نقاط مختلف خوزستان دانست و افزود:وزارت نفت و سایر شرکت های آلاینده باید در این خصوص از قانون تبعیت کنند؛ سال های بسیاری نسبت به دریافت حق آلایندگی غفلت شد اما از سال 95 پیگیر دریافت این حق هستیم و همه ملزم به رعایت قانون و رای صادر شده نهایی هستند.
شریعتی با اشاره به پیگیری شهردار اهواز برای دریافت حق آلایندگی بیان کرد:هم اکنون شاید تنها راه تکمیل پروژه نیمه تمام متروی اهواز ساخت آن از طریق حق آلایندگی نفت باشد.
وی در بخشی دیگر از سخنان خود پروژه زیرگذر پردیس اهواز را سبب رشد متوازن منطقه خواند و گفت: تسهیل در رفت و آمد شهروندان، توسعه متوازن مناطق، توزیع تراکم جمعیت و جلوگیری از انباشت ثروت و سرمایه در یک منطقه خاص ویژگی دیگر چنین پروژه هایی است.
وی ادامه داد: طبق مصوبه شورای اسلامی شهر اهواز، شهرداری باید 6هزار میلیارد ریال از درآمد شهر را به امور عمرانی اختصاص دهد و از این مبلغ سه هزار میلیارد ریال در پروژه های حمل و نقل هزینه شود.
استاندار خوزستان افزود: توسعه پروژه های ترافیکی در سطح شهر سبب جلوگیری از اتلاف وقت، کاهش مصرف سوخت و حفظ محیط زیست می شود.
وی ادامه داد: شهر اهواز به نسبت سایر کلانشهرها از برخی شاخص های توسعه عقب مانده است که باید با همکاری یکدیگر آن را جبران کنیم.
رییس شورای اسلامی شهر اهواز نیز در این آیین، پروژه زیرگذر پردیس را دارای منافع مادی و معنوی خواند و گفت: دسترسی مناطق به بزرگراه ها، باز شدن گره های ترافیکی و کاهش زمان سفر از مزایای مادی این پروژه است.
عبدالزهرا سنواتی ادامه داد: توازن در مناطق و ایجاد ارتباط بین نقاط مختلف در سطح شهر اهواز نیز مزیت معنوی چنین پروژه هایی است.
وی بیان کرد: هم اکنون بار تمام پروژه های شهر بر عهده شهرداری است درحالی که به دلیل وجود تاسیسات ملی هزینه ساخت آنها افزایش می یابد؛ از این رو انتظار می رود استانداری از محل درآمدهای خوزستان به شهرداری کمک کند.
پروژه زیرگذر پردیس به سپنتا در اهواز دارای 480 متر طول و 24 متر عرض در 2 باند رفت و برگشت ساخته خواهد شد.
9887/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.