محمود دشت بزرگ روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد:از طریق سیستم های حفاظتی متوجه شدیم که در خط عبوری 132 و 230 کیلو ولت حادثه ای پیش آمده و تیم های عملیاتی را به منطقه اعزام کردیم.
وی بیان کرد: بر اثر انفجار خط لوله گاز، یک فاز از خط 132 کیلو ولت تک مداره دچار فروپاشی شد و از خط 230 کیلوولت که به شبکه سراسری متصل است نیز یک فاز به طور کامل ذوب و یک فاز دیگر دچار سیم لاشگی و ذوب بخش آلومینیوم خط شده که باید ترمیم و بازسازی شوند.
مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان ادامه داد: در لحظه حادثه بر روی شبکه 132 کیلوولت 11 مگا ولت خاموشی افتاد که در کمتر از 20 دقیقه انتقال بار صورت گرفت و خاموشی برطرف شد.
دشت بزرگ افزود:در شبکه سراسری برق کشور نیز به واسطه پایداری شبکه برق این شرکت هیچ گونه خاموشی صورت نگرفت.
وی با بیان اینکه هم اکنون گروه های تعمیراتی و عملیاتی در حال برطرف شدن آسیب های ایجاد شده هستند، گفت: پس از وقوع حادثه تمامی گروه های عملیاتی در منطقه مستقر شدند و در حال تعویض کابل های حادثه دیده هستند.
انفجار خط لوله میعانات گازی در منطقه برومی اهواز مربوط به شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در صبح روز پنجشنبه باعث کشته شدن پنج نفر و مصدوم شدن 6نفر شد. این حادثه بر روی خط 20 اینچ انتقال گاز به سمت کارخانجات 700 و 800 رخ داد و ساعت 10 صبح روز پنجشنبه گذشته بر اثر نشت و جرقه منفجر شد.
9887/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.