به گزارش ایرنا حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی قاضی دزفولی روز پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در دفتر نهاد امامت جمعه دزفول افزود: رسانه ها نقش بی بدیلی در ایجاد آرامش در جامعه دارند لذا از آنها انتظار می رود از انتشار تحلیل های تنش زا و مسائل اختلافی خودداری کنند.
وی با بیان اینکه مطالبه نصب تابلوی دزفول از سمت اندیمشک در حال تحقق است، گفت: با توجه به پیگیری های انجام شده و طبق برنامه ریزی مسئولان استان و شهرستان، تابلوی ورودی دزفول با عکس شهدا تا قبل از عید نوروز در مکان قبلی نصب می شود البته این کار باید براساس تدبیر، عقلانیت و پایبندی به اصول اخلاقی انجام شود.
امام جمعه دزفول دلیل نصب بنر شهدا بر روی تابلوی ورودی این شهر را زدن تودهنی به عناصر ضد انقلاب و رسانه های مغرض غربی دانست و افزود: این رسانه ها در جریان حواشی پیرامون نصب و برداشتن تابلوی ورودی دزفول عنوان کردند که مردم در اعتراض به نصب بنر شهدای مدافع حرم اقدام به تخریب این تابلو کرده اند.
حجت الاسلام قاضی دزفولی با بیان اینکه مردم دزفول و اندیمشک همه به دنبال اعتلای نظام اسلامی هستند، گفت: مردم هر 2 شهر صلح، دوستی و همزیستی را در اولویت خود قرار دهند و شدت ها و سختی ها را به انجام کار بیشتر و مقابله با دشمن اختصاص دهند.
وی افزود: مسئولان در این برهه حساس در مصاحبه های خود دقت بیشتری داشته باشند و از انجام مصاحبه های غیر ضروری و تنش زا خودداری کنند.
امام جمعه دزفول با بیان اینکه مسائل با گفت و گو و در فضایی صمیمی بهتر حل می شوند، اظهار داشت: برنامه هایی برای ایجاد ارتباط و تعامل بیشتر بین مردم و مسئولان دزفول و اندیمشک نظیر تجلیل مشترک از شهدای مدافع حرم 2 شهر تدارک دیده شده است.
وی دعوت به همدلی، دوستی و محبت را اقدامی خداپسندانه و ایجاد تشنج در جامعه اقدامی شیطانی خواند و افزود: مسائل انتقادی بعد از ایجاد آرامش و رفع مشکل در فضایی دوستانه مطرح شوند زیرا اکنون وقت نقد، تسویه حساب شخصی و یافتن قهرمان و مقصر نیست.
حجت الاسلام قاضی دزفولی با بیان اینکه تعیین ضرب العجل برای نصب تابلو مشکل را حل نمی کند، گفت: مراجع قضایی به طور قطع برخوردهای لازم را با مخلان نظم انجام می دهند.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر دلیل سلیقه ای عمل کردن درخصوص کنسرت های موسیقی در دزفول اظهار داشت: اقدامات فرهنگی و مطالبات مردم در چارچوب قانون حمایت می شوند و هیچگونه سلیقه ای در این خصوص اعمال نمی شود.
امام جمعه دزفول افزود: مخالف و موافق صددرصد موسیقی نیستم ولی این کار باید در چارچوب قانون صورت گیرد.
تابلوی ورودی دزفول از سمت اندیمشک سی ام بهمن ماه توسط شهرداری دزفول نصب شد ولی پس از ساعاتی توسط معترضان اندیمشکی پایین کشیده شد.
3022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.