به گزارش ایرنا مهدی فراهانی چهارشنبه در نشست هم اندیشی با مالکان شناورهای حوزه گردشگری در نوروز 98 در سالن اجتماعات اداره بازرسی و ثبت شناورهای بندر خرمشهر اظهار داشت: اهمیت ایمنی شناورها و قایق های تفریحی و ضرورت اجرای قوانین از الزامات دستورالعمل ایمنی شناورها است.
وی آشنایی مالکان شناورها به قوانین و دستورالعمل ایمنی و اجرایی کردن مفاد آن در راستای ارتقای ایمنی ضروری دانست و گفت:بندر خرمشهر آمادگی کامل جهت انجام امداد و نجات دریایی در زمینه فعالیت های گردشگری شناورها در نوروز 98 را دارد.
فراهانی گفت: در نوروز گذشته بیش از 50 هزار و 220 سفر دریایی انجام شد که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن رشد 351 درصدی را نشان می دهد.
وی در ادامه گفت: امید است صاحبان شناورها با رعایت استاندارد ها و نکات ایمنی جهت کاهش هرگونه حادثه احتمالی در ایام نوروز را فراهم کنند.
معاون دریایی بندر خرمشهر افزود: بندر خرمشهر در طول ایام تعطیلات نوروز سرکشی و نظارت بر فعالیت شناورهای تفریحی در سطح اروند و کارون را در دستور کار خود دارد.
نخستین اسکله خرمشهر در سال 1308 خورشیدی و در جریان پهلوگرفتن یک فروند اقیانوس‌پیما به بهره‌برداری رسید.
بندر خرمشهر یکی از بنادرکانتینری کشور در خلیج فارس بوده و به دلیل همجواری با کشور عراق، یک منطقه استراتژیک از نظر تجاری و سیاسی محسوب می شود که با قرار گرفتن در محدوده منطقه آزاد تجاری اروند و نزدیکی به پالایشگاه آبادان و صنایع فولاد خوزستان فرصت مناسبی برای سرمایه گذاری در آن فراهم است.
7100/6064
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.