به گزارش ایرنا حجت الاسلام عبدا... حاجی صادقی روز چهارشنبه در یادواره 239 شهید طلبه و روحانی خوزستان در مسجد اعظم اهواز برپایی آیین های گرامیداشت یاد و خاطره شهدا را نشانه زنده بودن ارزش های شهدا دانست و افزود: وجود جوانان با اخلاص و روحیه شهادت طلبی در جامعه ما گواه این مطلب است که راه پرافتخار شهدا کور شدنی نیست و گذشت زمان نمی تواند خدشه ای بر عظمت شهدا و راهی را که انتخاب کرده اند وارد کند.
وی گفت: اگر 100 سال بگذرد دفاع مقدس زنده است؛ حرکت کاروان های راهیان نور از ایران و بسیاری از کشورهای جهان به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس دلیل دیگری بر زنده بودن شهدا و راه پرافتخار آنان است.
حجت الاسلام حاجی صادقی با تجلیل از شهدای روحانی و طلبه کشور و خوزستان که در جریان هشت سال دفاع مقدس و دفاع از حریم اعل بیت(ع)، که همواره در صف مقدم نبرد با دشمن بوده اند افزود: اگر این جانفشانی ها و ایثارگری ها نبود دشمن به اهداف خود می رسید.
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه امروز ماهیت دفاع تغییر کرده و دشمن در جبهه های نرم و فرهنگی در حال نبرد با ما است گفت:حوزه های علمیه ، دانشگاه ها و مدارس ما در نوک این دفاع هستند.
حجت الاسلام حاجی صادقی خطاب به دشمن و جبهه استکبار که با همه توان وارد نبرد نرم با اسلام و امت اسلامی شده افزود: ما سر و دست می دهیم ولی دین خود را نمی دهیم همانگونه که امام حسین(ع) و یاران آن حضرت خود را فدا کردند ولی اسلام را زنده نگه داشتند.
وی در تجلیل از شهدا بیان کرد: شهید نه فقط زنده است بلکه حیات طیبه است و نقش احیاگری دارد و مدام به جامه حیات می بخشد.
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با استناد به آیات الهی و روایات رسیده از امامان معصوم (ع) ادامه داد: شهدا ناکام نیستند بلکه به کامیابی الهی رسیده اند. ما به برکت خون شهدا زنده هستیم از این رو ما مدیون شهدا و خانواده های معظم آنان هستیم.
وی در ادامه به 40 سالگی انقلاب اسلامی و ورود به دهه پنجم حیات انقلاب اشاره کرد و افزود: انقلاب اسلامی فراز و نشیب داشته ولی هیچگاه عقبگرد یا توقف نداشته است.

** خدمت به مردم ، مبارزه با استکبار جهانی است
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این آیین که جمعی زیادی از طلاب و روحانیان حوزه های علمیه خوزستان و قشرهای مختلف مردم ، خانواده های شهدا و امام جمعه موقت اهواز حضور داشتند گفت: خدمت به مردم و این ملت عزیز عین مبارزه با استکبار جهانی است.
حجت الاسلام حاجی صادقی در ادامه بر رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم با استفاده از ظرفیت های عظیم داخلی تاکید کرد و افزود:اگر از ظرفیت های داخلی استفاده کنیم می توانیم بسیاری از مشکلات کشور در بخش اشتغال را حل کنیم.
پخش کلیپ ، مداحی و رونمایی از کتاب 'میهمان دمشق' که به همت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان منتشر شده از دیگر بخش های این یادواره بود.
6065/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.