به گزارش ایرنا محمدرضا ایزدی روز دوشنبه در هفتادمین نشست علنی شورای شهر اهواز در نطق پیش از دستور خود بیان کرد:اگرچه در ابتدا نامه درخواست استیضاح شهردار اهواز را امضا کردم اما مصادف شدن جلسه استیضاح با ماه های آخر سال سبب شد تا به استیضاح رای ندهم.
وی افزود: در ماه های منتهی به سال جدید به ویژه بهمن و اسفند از سویی حجم کاری کارکنان شهرداری زیاد می شود و از سویی دیگر درآمدها نیز افزایش می یابد به همین دلیل نباید با برخی تصمیمات سبب لطمه به شهر شد.
ایزدی گفت: هفته گذشته مقرر بود جلسه استیضاح شهردار اهواز برگزار شود که به دلیل به حد نصاب نرسیدن آرا از سوی اعضا، از دستور کار خارج شد اما پس از آن موجی از اتهامات و بی اخلاقی ها روانه اعضای شورای شهر اهواز شد.
وی با انتقاد از تحلیل های نادرست درخصوص درخواست استیضاح شهردار اهواز افزود: کسانی که به استیضاح شهردار رای ندادند دارای قومیت و دیدگاه های سیاسی مختلفی بودند از این رو نمی توان به آنها برچسب حمایت از یک جناح یا قومیت خاص را داد.
ایزدی گفت: در 2 هفته اخیر شاهد تحریک نیروهای فضای سبز مناطق توسط برخی افراد بوده ایم که سبب تجمع آنها مقابل شهرداری مرکز، شهرداری مناطق و شورای شهر اهواز می شود.
وی با بیان اینکه نیروهای امنیتی متوجه پشت پرده این تحریکات شده اند افزود: تا پیش از حضور شورای پنجم و آغاز به کار شهردار فعلی، میانگین مطالبات کارکنان شهرداری بین چهار تا 9 ماه بود اما اکنون به یک ماه کاهش یافته است.
این عضو شورای شهر ادامه داد:در 14 ماه گذشته حقوق کارکنان به طور ماهانه پرداخت شده است و این معوقات مربوط به دوره گذشته شهرداری است.
بنابراین گزارش هفته گذشته شصت و نهمین نشست علنی شورای اسلامی شهر اهواز با دستور کار استیضاح شهردار اهواز تشکیل شد اما به دلیل رای منفی هفت نفر از اعضا شورا، رای نیاورد و منصور کتانباف همچنان شهردار اهواز باقی ماند.
منصور کتانباف شهردار اهواز، در شهریور سال 96 با رای هر 13 عضو شورای شهر انتخاب شد اما از آن زمان تاکنون طرح چندین باره مساله استعفا، ممنوعیت فعالیت به دلیل قانون منع بکارگیری بازنشستگان و استیضاح شهردار، شهرداری اهواز را دچار چالش هایی کرده است.
9887/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.