به گزارش ایرنا داوود مظفری دوشنبه در دومین جشن فارسی آموزی دانشجویان خارجی و آشنایی با سنتهای زیبای نوروزی در دانشگاه شهید چمران اهواز در سرسرای این دانشگاه بیان کرد: این دوره کوتاه مدت چهارماهه هر ساله 20 آذر تا 20اسنفند برنامه ریزی شده و مخاطب آن دانشجویانی هستند که تمایل دارند در یک دوره آموزش فرهنگی و گردشگری شرکت کنند و زبان فارسی را هم بیاموزند .
وی گفت: مخاطب اصلی این دوره دانشجویان ایران شناسی دانشگاههای خارج از کشور هستند .
به گفته وی در حال حاضر دانشگاه شهید چمران اهواز یک صد دانشجوی خارجی مشغول به تحصیل دارد که 30 نفر از آنان در مرکز آزفا فارسی آموز درس می خوانند.
وی گفت: با معرفی بیشتر مرکز آزفا دانشگاه شهید چمران اهواز و تبلیغاتی که در این بخش انجام شده است پذیرش دانشجویان علاقمند به ایران و ایران شناسی در این دانشگاه برای فراگیری زبان فارسی را در دستور کار داریم.
وی با اشاره به اینکه مرکز آزفا از پارسال در دانشگاه شهید چمران اهواز راه اندازی شده است بیان کرد: در این مرکز دانشجویانی از کشورهای عراق و چک برای فراگیری زبان فارسی حضور دارند که با تبلیغاتی و اطلاع رسانی انجام شده ، در صدد جذب دانشجویان بیشتر از کشورهای مختلف هستیم.
مظفری افزود: کتاب های درسی اختصاصی برای مخاطبان این مرکز توسط انتشارات دانشگاه شهید چمران اهواز چاپ می شوند .
وی گفت: همچنین آموزش زبان فارسی به دانشجویان سایر کشورها به صورت مجازی در دستور کار این مرکز است تا در سراسر دنیا دانشجویان علاقمند به فراگیری زبان فارسی با این مرکز آشنا شوند و در دانشگاه شهید چمران اهواز حضور یابند.
درادامه این نشست معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز نیز بیان کرد: مراکزی که در دنیا در زمینه توسعه زبان های هر کشوری فعالیت می کنند، توسط شورای فرهنگی آن کشور حمایت می شوند و انتظار است که مرکز آزفا دانشگاه شهید چمران اهواز نیز حمایت جدی شود.
علیرضا جلیلی فر درادامه افزود: دانشگاه شهید چمران اهواز با بنیاد سعدی ( مرکز آموزش و گسترش زبان فارسی در جهان) تفاهم نامه ای برای آموزش مدرسان مرکز آزفا این دانشگاه و سایر برنامه های این مرکز منعقد کرده است.
مدیر دفتر همکاری های علمی و روابط بین الملل دانشگاه شهید چمران اهواز در ادامه این نشست بیان کرد: امید است که با حضور دانشجویان بیشتر از کشورهای مختلف شاهد تنوع فرهنگی و قومی بیشتری در این مرکز در آینده ای نزدیک باشیم.
کریم لویمی مطلق افزود: در این مرکز علاوه بر آموزش زبان فارسی در پی شناساندن ایران و فرهنگ انسان مدارانه آن به سایر کشورها هستیم.
وی گفت: از دیگر اهداف این مرکز کمک به معرفی مردم ایران به عنوان انسان های صلح دوست و مهماندوست است ، ایران بسترفرهنگ متنوع است و می تواند میزبان خوبی برای همه انسان های کشورهای دیگر باشد.
لویمی مطلق ادامه داد: دفتر همکاری های بین الملل افزایش جذب دانشجویان خارج از کشور را افزایش یابد و اکثر متقاضیان این مرکز از کشورهای عربی هستند اما قرار است برای دانشجویان اروپا هم شرایط جذب را فراهم کنیم.
مدیر دفتر همکاری های علمی و روابط بین الملل دانشگاه شهید چمران بیان کرد: انسانیت و نگاه انسانی در آموزش زبان مهم ترین فاکتور در دانشگاه است و از هر قوم و زبانی که در این دانشگاه برای آموزش زبان فارسی حضور یابند بسیار ارزشمند و مهم هستند.
وی گفت: امید است دانشجویانی که در ایران زبان فارسی را می آموزند با جنبه های مختلف فرهنگ این کشور آشنا شوند تا سفیر خوبی در کشورهای خود و ارایه دهنده تصویری خوب از ایران باشند.
/6002/7158
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.