به گزارش ایرنا حجت الاسلام سیدمحمود موسوی روز دوشنبه در نشست هم اندیشی مدیران مواکب اربعین خوزستانی مستقر در عراق در اهواز افزود: به لطف و عنایت حضرت سیدالشهدا (ع) و همت نیکوکاران و دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) هر سال سطح کمی و کیفی خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی بیشتر می شود ولی نباید به وضع موجود قانع بود.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان بیان کرد: باید تلاش شود تا حد امکان با مشارکت مواکب عراقی ارائه خدمات بهتری به زائران داشته باشیم و بیشترین ظرفیت خدماتی موکب را در بخش اسکان زائران قرار دهیم و در پذیرش زائران از هر قومیت و ملیتی که باشند کوتاهی نکنیم چون همه زائران اربعین حسینی عزیز و قابل احترام هستند.
حجت الاسلام موسوی تاکید کرد با برنامه ریزی و تدارک لازم باید هر سال نسبت به سال قبل هم از جهت خدمات رفاهی و هم از لحاظ پرداختن به معنویات به خصوص رعایت شئون اخلاقی و اسلامی و اهمیت دادن به وقت نماز و برپایی نماز جماعت پیشرفت داشته باشیم.
وی هدف از این نشست را بهره گیری از تجارب و نقطه نظرات خادمان زائران حضرت سیدالشهداء(ع) در راستای بهبود کیفیت خدمات رسانی در مواکب و رفع نواقص و تقویت نقاط قوت بیان کرد.
در این نشست که مدیران مواکب اربعین خوزستانی مستقر در عراق حضور داشتند نقطه نظرات و پیشنهادات اصلاحی برای افزایش کیفیت خدمات رسانی توسط مواکب مطرح شد.
در پیش بودن گرم و ضرورت تامین وسایل سرمایشی ، رعایت بهداشت با توجه به در پیش بودن گرما در اربعین سال های آینده ، امنیت مواکب ، استفاده مواکب از سازه های دائمی ، نظم و انضباط از دغدغه های مدیران مواکب بود.
در اربعین گذشته 58 موکب خوزستانی در شهرهای منتهی به کربلا و نجف از ابتدای ماه صفر تا پایان بازگشت زائران اربعین خدمت رسانی کردند.
بیش از یک هزار موکب مردمی در ایام اربعین امسال در شهرها و مسیر تردد زائران و پایانه های مسافری چذابه و شلمچه برپا شد.
امسال حدود یک میلیون زائر اربعین حسینی از پایانه های مرزی چذابه و شلمچه به کربلا و نجف عزیمت کردند.
6065/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.