به گزارش ایرنا به نقل از گزارش روز دوشنبه پایگاه اطلاع رسانی شرکت مناطق نفتخیز جنوب، احمد محمدی اظهار داشت: اعتماد و مشارکت با بخش خصوصی همواره نتیجه بخش بوده و می بینیم که در این پروژه با تکیه بر دانش فنی داخلی و استفاده از توان تخصصی سازندگان ایرانی، یک پروژه ارزشمند دیگر را رقم زده است.
وی افزود: ساخت سه برج گوگردزدای نفت با هدف احداث تسهیلات لازم برای فرآورش و شیرین سازی روزانه 80 هزار بشکه نفت ترش مخزن آسماری مارون در واحدهای بهره برداری مارون سه و پنج در برنامه قرار داشت که اولین برج گوگردزدا پس از ساخت و انجام آزمایش در واحد بهره برداری مارون پنج مستقر شد.
این مقام مسئول در شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب یادآور شد: دومین برج نیز روز گذشته 19 اسفند به مجتمع صنعتی شماره سه مارون منتقل شد تا بر روی فنداسیونی متناسب با شرایط برج نصب شود.
به گفته وی، مراحل ساخت و آزمایش برج سوم نیز درحال انجام است.
محمدی با تشریح مشخصات برج ها گفت: برج اول یک برج 53 تنی با ارتفاع 35 متر است و 2برج دیگر 29 و 41 متر ارتفاع دارند که در مجموع 40 میلیارد ریال هزینه ساخت دربر داشته است.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به پیشرفت اجرایی 75 درصدی پروژه، با اطمینان می توان گفت که در اوایل سال 98، هر سه برج گوگردزدا در محل خود نصب خواهند شد.

*ارتقای کیفیت نفت صادراتی
مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب کاهش میزان گاز H2S همراه و آسیب های مخرب خوردگی ناشی از این گاز در تاسیسات پایین دستی را از مزایای این پروژه بیان کرد و افزود : با توجه به تاکید بازارهای جهانی بر کیفیت نفت خام، نفت صادراتی ما نیز از کیفیت و قیمت مطلوب ‌تری نسبت به گذشته برخوردار خواهد بود.
بر اساس این گزارش، در حال حاضر 103.4 درصد از پیش بینی تولید از آغاز امسال تا پایان بهمن ماه در شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون محقق شده و با برایند مثبت سه، بیش از 61 هزار بشکه از عملیات توسعه ای، ترمیمی و تعمیری بر روی چاه های تحت راهبری استحصال شد.
شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب به همراه پنج شرکت تابعه بزرگترین شرکت تولیدکننده نفت خام کشور محسوب می شود.
در راستای برنامه های ابلاغی شرکت ملی نفت ایران، شرکت مناطق نفتخیز جنوب سال گذشته موفق به استمرار تولید سه میلیون بشکه نفت در روز شد.
9931/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.