به گزارش ایرنا حجت الاسلام سید محمدعلی قاضی دزفولی روز یکشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی دزفول در دفتر نهاد امامت جمعه این شهر افزود: رسانه ها در ایجاد آرامش در موضوع نصب تابلوی ورودی دزفول نقش بسزایی دارند و انتظار می رود این مطالبه را به صورت قانونی دنبال کنند.
وی با بیان اینکه مردم دزفول در این موضوع صبر خود را به نمایش گذاشتند، اظهار داشت: باید با تدبیر و همفکری موضوع نصب تابلوی دزفول از سمت اندیمشک به سرانجام برسد و اجازه ندهیم برخی افراد از این موضوع سوء استفاده کنند.
امام جمعه دزفول با اعلام آمادگی برگزاری نشست مشترک با شورای فرهنگ عمومی شهرستان اندیمشک افزود: توده مردم 2 شهر مشکلی با هم ندارند و می توان این موضوع را در فضایی دوستانه و صمیمی برطرف کرد.
وی با بیان اینکه نان برخی افراد در ایجاد تشنج است، گفت: اکنون احساسات مردم دزفول جریحه دار است لذا باید مسئولان شهرستان، استان و کشور اقدامی التیام بخش بردارند و واقع بینانه با مسائل برخورد کنند.
حجت الاسلام قاضی دزفولی با انتقاد از نحوه اعتراض به نصب تابلوی ورودی دزفول افزود: این اعتراض به بدترین شکل ممکن انجام شد حال آنکه به شکل بهتری نیز می توانست انجام شود.
وی با بیان دغدغه ها و مطالبات شهروندان دزفول در خصوص تابلوی ورودی این شهر اظهار داشت: لازم است مسئولان تصمیم لازم را در خصوص نصب تابلو بگیرند زیرا کاروان های راهیان نور و مسافران نوروزی به زودی به سمت دزفول راهی می شوند.
امام جمعه دزفول با تاکید بر لزوم شفاف سازی درخصوص موضوع مرز و تابلوی ورودی این شهر گفت: فرماندار دزفول می تواند از طریق تریبون نماز جمعه و رادیو دزفول موارد را به صورت شفاف برای مردم بیان کند.
وی با انتقاد از پوشش ندادن وقایع و اخبار شهرستان دزفول توسط صدا و سیمای مرکز خوزستان اظهار داشت: همایش ملی فقه هنر، همایش بین المللی جندی شاپور و نماز جمعه دزفول توسط صدا وسیمای مرکز خوزستان به خوبی پوشش داده نشد ولی برخی اخبار بسیار کم اهمیت از سایر شهرستان ها در بخش های مختلف خبری انعکاس داده شده اند.
حجت الاسلام قاضی دزفولی درخصوص نحوه مرمت پل باستانی دزفول گفت: کیفیت آجرهای استفاده شده در مرمت این پل بسیار پایین بوده و از پیمانکاران خوبی برای این کار استفاده نشده است.
وی با استقبال از ایده تولید آجر سنتی دزفول در این شهرستان افزود: این کار موجب اشتغالزایی در منطقه خواهد شد.
امام جمعه دزفول پل باستانی را آبروی این شهرستان خواند و اظهار داشت: کمیته ای متشکل از دستگاه های مرتبط باید برای حفظ و حراست از این پل تشکیل شود.
وی با تاکید بر لزوم انجام اقدامات لازم برای استقبال شایسته از مسافران نوروزی افزود: مدرسه علمیه آیت الله معزی از قدیمی ترین مدرسه های عملیه کشور در کنار خانه تاریخی تیزنو واقع شده است و انتظار می رود اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای مرمت این مدرسه و بازدید گردشگران همکاری کند.

** برای احقاق حقوق مردم دزفول از هیچ تلاشی دریغ نمی شود
سرپرست فرمانداری ویژه دزفول نیز در این نشست با اشاره به تلاش های شورای تامین این شهرستان برای حفظ امنیت و شان فرهنگی دزفول بعد از حواشی پیرامون نصب تابلوی ورودی این شهر از سمت اندیمشک گفت: تمام مسئولان شهرستان خواهان نصب تابلوی ورودی در بهترین حالت و نقطه طبق قانون هستند.
محمد حیدری با تاکید بر لزوم اتخاذ رویکرد عقلایی در موضوع تابلوی ورودی دزفول افزود: استیفای حقوق از دست رفته و سپردن افراد خاطی به دستگاه قضایی حق مسلم مردم دزفول است.
وی با بیان اینکه موضوع تابلوی دزفول بعد از پایین کشیدن آن با خردمندی و تعقل از ناحیه دزفول مدیریت شد، اظهار داشت: 30 دقیقه فیلم مستند از وقایع مربوط با نصب تابلوی دزفول جمع آوری شده که لازم است برای استیفای حقوق خود همگرایی و نگاهی واحد به موضوع داشته باشیم.
سرپرست فرمانداری ویژه دزفول افزود: مستندات قانونی درخصوص مرز دزفول و اندیمشک به مسئولان اجتماعی، سیاسی و امنیتی استان و کشور ارائه شده و برای استیفای حقوق شهروندان از هیچ تلاشی دریغ نشده است.
وی با بیان اینکه کوچکترین خطای محاسباتی ما را به فرآیندی بی بازگشت وارد می کند، گفت: سه موضوع حریم، محدوده و مرز در تقسیمات کشوری وجود دارد که هر سه این موارد درخصوص دزفول و اندیمشک بر روی هم افتاده اند.
حیدری نداشتن اراده توسط مسئولان استان برای حل مشکل مرز دزفول و اندیمشک را نادرست خواند و افزود: مدیرکل تقسیمات کشوری این هفته به دزفول سفر می کند لذا مردم لازم است با حفظ آرامش به مسئولان فرصت بدهند تا اقدامی براساس تعقل و خردمندی درخصوص نصب تابلوی ورودی دزفول انجام شود.

** تابلوی ورودی دزفول در مرز قانونی نصب شده بود
شهردار دزفول نیز در این نشست با اشاره به تاریخچه ای از جدا شدن اندیمشک از دزفول و مرز این شهرها گفت: شهرداری هیچ اقدام غیرقانونی در خصوص نصب تابلو انجام نداده بلکه 110 متر عقب تر از نقطه آغازین مرز دزفول تابلو را نصب کرده است.
محمد علی دوایی فر با انتقاد از کوتاهی دولت درخصوص طرح جامع بازنگری شهری دزفول و اندیمشک افزود: بنده طبق نقشه وزارت کشور، تابلو را در مرز قانونی دزفول نصب کرده ام و هرگاه تغییری در این خصوص صورت گرفت محل تابلو را نیز تغییر خواهم داد.

** برخورد قضایی با مخلان نظم در زمان مناسب انجام می شود
رئیس دادگستری شهرستان دزفول نیز در این نشست با اشاره به حواشی ایجاد شده پیرامون نصب تابلوی ورودی دزفول گفت: برخورد قضایی با مخلان نظم در زمان مناسب انجام می شود.
محمد یار ممبینی با تاکید بر لزوم خویشتن داری مردم دزفول درخصوص موضوع تابلوی ورودی این شهر افزود: مردم دزفول در این موضوع تاکنون با صبر خود به گونه ای عمل کرده اند که حق به آنها داده شده و امید است این روند همچنان تداوم یابد.
وی با بیان اینکه شورای تامین در بسیاری از مباحث تصمیم گیرنده نهایی است، اظهار داشت: انتظار می رفت در موضوع نصب تابلوی ورودی دزفول از تصمیم شورای تامین تبعیت می شد.
رئیس دادگستری شهرستان دزفول افزود: جایگاه و ظرفیت های دزفول بیش از یک شهرستان و در حد یک استان است لذا انتظار می رود افق بالاتری برای شهرستان در نظر گرفته شود.
3022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.