به گزارش ایرنا حمید بحرینی روز شنبه در نشست خبری در مجتمع تفریحی طالبی در روستای مغیطیه خرمشهر صادرات فرهنگی را از اهداف کانون های مساجد بیان کرد و افزود: با توجه به اشتراکات فرهنگی و مذهبی همچون پیاده روی بزرگ اربعین در عراق، می توان از این فرصت ها بهره کافی را ببریم.
وی آموزش و فعالیت هنری را از رویکردهای این کانون ها در سال 98 بیان کرد و گفت: یکی از ابزارهای فرهنگ سازی، ابزار هنر همچون عکاسی، تئاتر، سرود، هنرهای تجسمی است که می توان در مساجد، آموزش و ترویج کرد.
وی ادامه داد:نشست هایی با انجمن های هنری جوان، نمایشی خرمشهر و آبادان برگزار و تفاهمنامه ای بین دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد منطقه آزاد اروند و انجمن های هنری این دو شهر برای ایجاد زیرساخت های و تخصص های لازم منعقد می شود.
بحرینی افزود: فعالیت اجتماعی در مساجد، آموزش و فرهنگسازی در خصوص مباحث حفظ محیط زیست،خدمات عمومی و فرهنگ شهروندی از رویکردهای کانون های مساجد درسال 98 است.
وی ادامه داد: در این راستا گروه های جهادی و مردمی نقش مهمی در فعالیت های اجتماعی مساجد دارند و می توانند در تسریع کار موثر باشند.
مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد منطقه آزاد اروند گفت: تجهیز کانون های مساجد فعال آبادان و خرمشهر در اولویت کاری دبیرخانه فرهنگی و هنری مساجد است.
بحرینی ، تشکیل کارگروه نخبگان کانون های فرهنگی در مساجد را از برنامه های مهم فرهنگی ، هنری و اجتماعی کانون های مساجد بیان کرد وافزود:بنا داریم یک کارگروه و یک شورای فرهنگی هنری اجتماعی متشکل از مسئولان نخبه کانون های فرهنگی مساجد آبادان و خرمشهر و همچنین افرادی که در زمینه پژوهش، فضای مجازی و رسانه تخصص دارند تشکیل دهیم.
وی شمار کانون های فرهنگی و هنری شهرهای آبادان و خرمشهر را 60 کانون برشمرد و بیان کرد: در مجموع 28 کانون در خرمشهر و 32 کانون فرهنگی در آبادان و روستاها وجود دارد.
وی با اشاره به سامانه سجا گفت: افرادی که تمایل به عضو شدن در کانون های فرهنگی و هنری مساجد را دارند می توانند به سامانه سجا مراجعه و ثبت خود را انجام دهند.
18 اسفند سالروز تاسیس کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور است.
7100/6068/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.