هوشنگ مغامس فیه روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به برگزاری این انتخابات در سه شعبه شهرستان شادگان بیان کرد: آرای ماخوذه این انتخابات 128 فقره بوده که در شعبه شادگان 67 رای، شعبه خنافره 52 رای و دارخوین 6 رای به صندوق ریخته شد.
وی حدنصاب آرای این انتخابات را بیش از یک هزار و 200 رای بیان کرد.
به گفته وی زمان برگزاری انتخابات نظام صنفی کشاورزی شادگان، دیروز جمعه از ساعت 9 تا 12 بود که تا ساعت 15 تمدید شده بود.
رییس نظام صنفی کشاورزی شادگان این انتخابات را غیرقانونی دانست و مدعی شد: با وجود اعتراض هیات مدیره فعلی نظام صنفی شادگان، اما سازمان تعاون روستایی به صورت غیرقانونی در امر انتخابات این تشکل مردم نهاد دخالت کرده و اقدام به برگزاری آن کرده بود.
وی افزود: نتیجه دخالت تعاون روستایی (به عنوان نماینده دولت) در انتخابات نظام های صنفی، که تشکل های مردم نهاد به شمار می آیند، تنش زایی و بی اعتمادی مردم خواهد بود.
با وجود اعتراض نظام صنفی کشاورزی شهرستان شادگان و تجمع تعدادی از کشاورزان این شهرستان در مقابل استانداری در روز چهارشنبه گذشته، سازمان تعاون روستایی بر برگزاری انتخابات این صنف در روز جمعه تاکید کرده بود.
محمدشفیع ملک زاده رییس نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی کشور نیز 15 اسفند ماه در نامه ای به نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان، اعلام کرده بود: به استناد تبصره 2 ماده 10 آیین نامه اجرایی نظام صنفی کارهای کشاورزی و منابع طبیعی کشور و همچنین تبصره 6 ماده 15 اساسنامه نظام صنفی کشاورزی شهرستان، مسئولیت برگزاری مجمع و انتخابات برعهده نظام صنفی شهرستان است. دخالت دستگاه های اجرایی و افراد غیرعضو نظام صنفی کشاورزی، حتی فرمانداری و اداره تعاون روستایی شهرستان به منظور برگزاری مجمع و دعوت از اعضا فاقد وجاهت قانونی است و تخلف محسوب می شود و تنها نظارت بر مجمع عمومی و برگزاری انتخابات بر عهده اداره تعاون روستایی است.
نظام صنفی کشاورزی فراگیرترین تشکل ایجاد شده در بخش کشاورزی است و نظام صنفی کشاورزی شادگان که از قطب های کشاورزی خوزستان است، حدود پنج هزار نفر عضو دارد. این نخستین باری است که سازمان تعاون روستایی برگزاری انتخابات در یکی از شعب نظام صنفی کشاورزی را در خوزستان به دست می گیرد. دوره هیات مدیره فعلی نظام صنفی شهرستان شادگان خرداد 96 به اتمام رسیده بود. رییس نظام صنفی شادگان دلیل تاخیر در برگزاری انتخابات به گفته وی دخالت فرمانداری و تعاون روستایی و تحمیل برخی گزینه ها بیان کرده بود اما تعاون روستایی خوزستان مدعی بود که عمر نظام صنفی شادگان به اتمام رسیده و از نظر قانونی در دوره «فترت» به سر می برد و امکان برگزاری انتخابات را ندارد.
با وجود پیگیری خبرنگار ایرنا، بنی فری مدیرتعاون روستایی به تماس ها پاسخ نداد.
9754/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.