عبدالامیر خنیفر روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: جشن تکلیف دانش آموزان در راستای اهداف نظام تعلیم و تربیت، اجرایی کردن منویات مقام معظم رهبری و توسعه و تعمیق فرهنگ اقامه نماز برگزار می ‌شود.
وی اظهار داشت: رسیدن به سن تکلیف، افتخار بزرگی است که امروز نصیب این دانش آموزان شده است زیرا از این پس مانند بزرگسالان موظف به رعایت موازین شرعی و دین اسلام هستند.
رئیس اداره آموزش و پرورش شوش افزود: والدین در کنار معلمان و مربیان در تعلیم و تربیت دینی و معنوی به ویژه ترویج فرهنگ نماز و قرآن در مدرسه و خانه مسئولیت خطیر و بزرگی برعهده دارند.
وی گفت: یکهزار و350 دانش آموز دختر پایه سوم ابتدایی و پسر پایه هشتم شوش رسیدن به سن تکلیف خود را جشن گرفتند.
سیدعلی بیت سید نور رییس آموزش وپرورش منطقه شاوور شوش نیز به خبرنگار ایرنا گفت: در جشن تکلیف در این بخش بیش از 300 دانش آموز پسر و300 دانش آموز دختر رسیدن به سن تکلیف را جشن گرفتند.
دانش آموزان دختر مقطع سوم ابتدایی مدارس در این آیین با بر سر کردن چادر نماز و گذاردن سجاده رو به قبله ایستادند و جشن پیروی از فرامین حق را برپا کردند.
تلاوت قرآن، قرائت پیمان نامه، دکلمه، شعر و سرود خوانی و دکلمه نمایشی از جمله برنامه های جشن تکلیف دانش آموزان این شهرستان بود.
بیش از 30 هزار دانش آموز در مقاطع تحصیلی مختلف در شهرستان شوش مشغول تحصیل هستند.
7280/3022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.