به گزارش ایرنا مدیر آموزش و پرورش آبادان در این مراسم اظهار داشت: دانش آموزان همواره کارسازترین و بزرگترین سرمایه کشور محسوب می شوند و وظیفه تعلیم و تربیت آنان به لحاظ رشد آموزشی و پرورشی بر عهده آموزش و پرورش می باشد.
حبیب الله رمضانی گفت: والدین در کنار معلمین و مربیان در تعلیم و تربیت آموزه های دینی و معنوی،سبک زندگی اسلام ناب محمدی و علوی به ویژه ترویج فرهنگ نماز و قرآن در مدرسه و خانه مسئولیت خطیر و بزرگی را بر عهده دارند.
وی افزود:در جشن تکلیف دانش آموزان دختر شامل همه دانش آموزان کلاس سوم ابتدای مناطق شهری و روستایی و شهر چوئبده آبادان حضور دارند و برای همه آنها چادر، جانماز خریداری شد.
امام جمعه آبادان نیز در این مراسم بر ضرورت انجام واجبات الهی و ترک محرمات پس از به تکلیف رسیدن افزود: دانش آموزان سعی کنند نماز را با دقت و توجه و در اول وقت به جای آورند.
حجت الاسلام علی ابراهیمی پور دانش آموزان را به خواندن نماز اول وقت توصیه کرد و افزود: نماز باعث آرامش دل انسان ها و دوری از کارهای زشت و روی آوردن به صراط مستقیم می شود.
وی افزود: خانواده ها باید فرزندان خود را نسبت به انجام فرایض دینی و مذهبی، آشنا کنند.
حجت الاسلام ابراهیمی پور گفت: دانش آموزانی که به سن تکلیف می رسند وظایف دیگری چون احترام و تکریم به پدر و مادر و دیگر افراد نزدیک و دور،معلمان و سایر افراد جامعه دارند و باید رفتار و کردارنیک،دستورات دین اسلام و آئین محمدی و علوی را سرلوحه کار خویش قرار دهند.
60 هزار دانش آموز در 380 واحد آموزشی در شهرستان آبادان مشغول تحصیل هستند که 27 هزار دانش آموز در مقاطع ابتدایی درس می خوانند.
3015/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.