وحید وحیدپور جمعه شب در حاشیه سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر در استان خوزستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این جشنواره شاهد بودیم که پس از اجرای بسیاری از موسیقی های مختلف مردم با شادی و خوشحالی سالن کنسرت را ترک کردند پس نتیجه می گیریم می توان موسیقی محلی استان را شنید و خوشحال شد.
وی گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان باید از گروه های موسیقی استان حمایت کند و فضای بیشتری برای تمرین در اختیار این گروه ها قرار دهد
سرپرست گروه ارکستر گیتار کلاسیک چهارفصل افزود: در برگزاری این جشنواره تنها و تنها به دنبال یک اتفاق خوب بودیم تا در آن گویش‌ها و انواع و اقسام موسیقی از لحاظ نوع اجرا و نوع بیان در کنار هم قرار بگیرند که خوشبختانه به این موفقیت بزرگ در این دوره از جشنواره نیز دست پیدا کردیم.
وی توضیح داد: در این جشنواره 16 گروه با 16 لحن متفاوت مانند بختیاری، لری، بندری، عربی، دزفولی، کلاسیک، پاپ کنار هم قرار گرفتند اما در نهایت با همه کمی و کاستی که وجود داشت به آن نتیجه مورد انتظار خود رسیدیم و بالاخره بعد از سالها جشنواره موسیقی فجر را به استان خوزستان آوردیم .
وحیدپور تاکید کرد: همین که توانستیم با این بضاعت مردم بنشینند و موسیقی کلاسیک، عرب، بختیاری و... گوش کنند یک پیروزی بزرگ به شمار می رود.
وی تاکید کرد: اکنون که جشنواره موسیقی فجر در خوزستان به پایان می رسد قدم های بعدی برای ما از اهمیت بالای برخوردارد است که در این قدم ها باید مردم و رسانه ها کمک کنند تا از هم اکنون برای سال 98 برنامه ریزی کنیم .
سرپرست گروه ارکستر گیتار کلاسیک چهارفصل توضیح داد: اگر بناست جشنواره های بعدی سطح بهتری از جشنواره فعلی را شاهد باشیم باید حداقل در هر فصل یک بار این گردهمایی را برای گروه های موسیقی استان برگزار کینم تا هنرجویان استانی از این طریق اجرا را تمرین کنند، سن ببینند، و حضور و نفس مردم را احساس کنند و سپس ما بهترین گروه ها را به تهران معرفی کنیم تا همه مردم کشور موسیقی های ما را ببینند.
وی ادامه داد: در همین دوره از جشنواره وقتی من موسیقی لری را شنیدم و از نزدیک دیدم لذت بردم یا وقتی برای اولین بار موسیقی دزفولی را برای اولین بار شاهد بودم از خودم خجالت کشیدم چراکه تاکنون به موسیقی محلی ما توجهی که باید نشده است.
وحیدپور بیان کرد: سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر در استان خوزستان سراسر موفقیت و پیروزی بود زیرا همه گروه های موسیقی را دور هم جمع کرد.
به گزارش ایرنا گروه ارکستر کلاسیک چهار فصل در چهارمین روز از سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر خوزستان اجرا داشت.
این گروه فعالیت خود را در خرداد 96 به سرپرستی وحید وحیدپور و فریدون وزیری با حضور هنرجویان گیتار کلاسیک آغاز کرد، رپرتوار اجرایی این ارکستر شامل مجموعه ای از قطعات دوره های مختلف تاریخ موسیقی از باروک تا مدرن و از آهنگسازانی همچون کارل جنکینز، آستور پیاتزولا، کرستین فردریش ویت، فریدون وزیری و ... است.
این ارکستر برای اولین بار در اسفند 96 و در اختتامیه سومین دوره جشنواره موسیقی کارون، همچنین برای کنسرت افتتاحیه چهارمین جشنواره موسیقی کارون در اسفند 97 روی صحنه رفت.
این گروه با هنرنمایی فریدون وزیری، وحید وحیدپور، آریا صادقی، پریسا محمدی پور، زهرا مددی، مسلم یوسفی، احمد نوربخش، مهربد ابراهیم زاده، نرگس گرگین، هلیا ملکی، متین خورشیدی، نازنین هنرور، سیامک هاشمی زاده، پریچهر ورمزیاری، و احسان ضیاء 6 قطعه را اجرا کرد.
سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر در خوزستان با حضور 16 گروه موسیقی در قالب سنتی، محلی و کلاسیک برای پنج شب برنامه ریزی شده است، این جشنواره با همکاری انجمن موسیقی استان خوزستان از 13 تا 17 اسفند سال جاری در شهرهای اهواز، امیدیه و ماهشهر برگزار شد.
7164/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.