به گزارش ایرنا سردار ابوالفضل مسجدی عصر پنجشنبه در آیین راه اندازی اتاق انجمن راویان فتح خوزستان در بهشت شهدای اهواز بیان کرد: باید در بحث روایتگری حاشیه را کنار گذاشته و سبک زندگی شهدا را در زندگی خود ساری و جاری کنیم.
وی ادامه داد: یکی از رسالت های اصلی ما انتقال سبک زندگی شهدا به مخاطبان است و به نقل از علما و بزرگان دین باید و نبایدهای شهدا را به مخاطبان انتقال دهیم.
وی گفت:شهدای ما بایدها و نبایدها را رعایت می کردند و این مجموعه رفتارهای رزمندگان در دوران دفاع مقدس بود که فرهنگ جبهه را شکل داد و ما نیز باید این سبک زندگی را به خوبی به نسل های بعدی انتقال دهیم.
سردار مسجدی افزود:مخاطبان راویان را به چشم شهدای زنده می بینند و همین امر مسئولیت ما را نسبت به مخاطبان سنگین تر می کند و نیاز است که به صورت دقیق سبک زندگی شهدا را سرلوحه زندگی و اعمال و رفتار خود قرار دهیم.
وی ولایتمداری، بصیرت،صداقت، ایمان، پرهیز از دروغ و قرائت قران را از خصوصیت های شهدا برشمرد و گفت: یکی از خصوصیات اصلی و مهم شهدا بصیرت بود چرا که اگر این خصوصیت در شهدا نبود، پای ولی خود و اصل دین ایستادگی نمی کردند.
وی از اصلی ترین پیام شهدا را بصیرت و ولایتمداری برشمرد و افزود: برخی خواص، هیچگاه سخنان رهبر معظم انقلاب را نفهمیدند چرا که اگر می فهمیدند فتنه 88 را ایجاد نمی کردند.
سردار مسجدی گفت: این خواص اگر بصیرت داشتند و سبک زندگی شهدا را الگو قرار می دادند خلاف فرمایشات رهبر معظم انقلاب عمل نمی کردند.
وی ادامه داد: برخی از این خواص با تبلیغات دشمن دچار تردید شده و از روی نادانی نه خیانت به سمت آمریکا و انگلیس سجده کردند.
معاون هماهنگ کننده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان در این آیین گفت: سپاه و بسیج مردان روزهای سخت هستند که در تمامی عرصه های انقلابی حضوری به موقع و گسترده دارند.
سرهنگ عبدالرضا حاجتی افزود: شاید اگر متولیان برخی از امور مشق خود را به خوبی می نوشتند
دیگر نیازی نبود که سپاه آب را به آبادان برساند، و در مناطق مختلف استان به دنبال محرومیت زدایی باشد و بیابان زدایی را در دستور کار قرار دهد.
وی ادامه داد: شاید اگر برخی از دوستان به خوبی مسئولیت های خود را انجام می دادند دیگر نیازی نبود که سپاه در پادگان شهید اسماعیل دقایقی کمپ اعتیاد برپا کند تا جوانان گمراه و معتاد به مواد مخدر را به کانون گرم خانواده باز گرداند.
بنابر این گزارش آیین راه اندازی اتاق انجمن راویان فتح خوزستان در محل بهشت شهدای اهواز عصر پنجشنبه با حضور جمعی از مسئولان خوزستان و روایتگران راهیان نور در استان برگزار شد.
دفتر راهیان فتح خوزستان از سال 1374 همزمان با سایر نقاط کشور تشکیل شد و هم اکنون بیش از 2 هزار راوی در سطح خوزستان و 500 راوی در شهرستان اهواز حضور داشته و خاطرات دوران دفاع مقدس و رشادت های رزمندگان اسلام را برای زائران راهیان نور بازگو می کنند.
7152/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.