به گزارش ایرنا شیخ جلال الدین صغیر چهارشنبه شب در مراسم اولین سالگرد شهادت عالم مجاهد حجت الاسلام شیخ کامل هلالی مجد رایزن فرهنگی ایران در عراق در مسجد رضوان اهواز اظهار داشت: رشادت های این شهید والا مقام بر هیچکس پوشیده نیست چرا که شیخ کامل هلالی سال ها در حوزه های فرهنگی خدمات ارزنده ای را در کشور عراق به زائران ارائه داد.
وی افزود: حجت الاسلام شیخ کامل هلالی در سخت ترین شرایط و اوضاع بحرانی کشور عراق مشغول به خدمت بود و همواره نقش موثری در اجرای برنامه های فرهنگی در عراق داشت.
عضو ارشد مجلس اعلای اسلامی عراق ادامه داد: این شهید والا مقام یکی از افتخارات شیعیان بود که در راه اسلام دست از دنیا کشید و به آرزوی دیرینه خود رسید.
وی بیان کرد: راه این شهید والامقام همچنان ادامه دارد چرا که خدمت به اهل بیت(ع) یکی از رسالت های اصلی شیعیان به شمار می رود که در این مسیر تمامی سختی های عالم را به جان می خریم.
شیخ صغیر تصریح کرد: حجت الاسلام شیخ کامل هلالی یکی از اساتید برجسته دانشگاه های عراق بود که در حوزه های فرهنگی شاگردان زیادی را تربیت کرده و تاریخ ساز شد.
وی اظهار داشت: شیعیان جهان باید با شخصیت و ویژگی های این شهید والامقام بیشتر آشنا شوند که این وظیفه بر دوش رسانه ها است که به این شناخت کمک کنند.
عضو ارشد مجلس اعلای اسلامی عراق گفت: به برکت وجود این شهدای والامقام و اقدامات فرهنگی آن ها اکنون اتحاد بین مردم دو کشور ایران و عراق بیشتر و تعداد زائران عتبات نیز نسبت به سال های گذشته افزایش یافته است.
وی گفت: عشق به اهل بیت(ع) اتحاد مسلمانان جهان را بیشتر کرده و به کوری دشمنان اسلام روز به روز بر وحدت،انسجام و یکپارچگی مسلمین جهان می افزاید.
شیخ صغیر گفت: استکبار جهانی برای تفرقه افکنی میان مسلمانان سال هاست که در تلاش است اما عشق به اهل بیت(ع) مانع هرگونه تفرقه شده و دشمن را در این سال ها ناامید کرده است.
وی تصریح کرد: آمریکا، اسرائیل و انگلیس در سال های اخیر میلیاردها دلار در منطقه هزینه کردند تا بتوانند محبت اهل بیت(ع) را در دل مسلمانان کم کنند اما در این مسیر هیچگاه به موفقیتی دست پیدا نکرده و روز به روز تعداد شکست های آن ها بیشتر شد.
مراسم اولین سالگرد شهادت عالم مجاهد حجت الاسلام شیخ کامل هلالی مجد رایزن فرهنگی ایران در عراق چهارشنبه شب باحضور جمعی از مسئولان استان و نمایندگانی از کشور عراق در مسجد رضوان اهواز برگزار شد.
شهید حجت الاسلام شیخ کامل هلالی مجد از جامعه روحانیت خوزستان بود که سال ها به عنوان رایزن فرهنگی ایران در کشور عراق خدمت می کرد که سال گذشته به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
7152/6064
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.