مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان گفت: شرکت فولاد خوزستان بزرگترین صادر کننده و دومین تولید کننده فولاد در کشور است که به دلیل نزدیکی به آب ها ۷۳ درصد از محصولات خود را به ۱۷ کشور دنیا صادر می کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، محمد کشانی عصر امروز چهارشنبه ۱۵ اسفند ماه، در نشست صمیمانه با اصحاب رسانه در خصوص اثرات تحریم بر میزان تولید شرکت فولاد خوزستان، اظهار کرد: فولاد خوزستان هر ساله افزایش تولید خود را داشته و امسال نیز با وجود تحریم ها به این رشد تولیدی خود ادامه داده است.

وی افزود: به دلیل پیش بینی تحریم ها در ابتدای سال ۹۷ کمیته مقابله با تحریم ها ایجاد شد که ماموریت آن تامین آتی فولاد شرکت بود.

کشانی با اشاره به اینکه بیش از ۸۵ درصد از مواد اولیه مورد نیاز شرکت از داخل تامین می شود، تصریح کرد: این عدم وابستگی به مواد اولیه خارجی به دلیل تدابیر اندیشیده شده در خصوص بومی سازی شرکت فولاد خوزستان بوده است.

مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان با اشاره به اینکه صد درصد نیروهای فولادی اهواز و شادگان بومی هستند، گفت: تنها تعداد کمی از مدیران این شرکت ها غیر بومی بوده و هدف ما استفاده حداکثری از پتانسیل نیروهای بومی است.

وی ادامه داد: تدابیر کمیته مقابله با تحریم ها موجب رکورد زنی تولید در سال گذشته و عدم نگرانی برای سال آینده شرکت شده است.

کشانی در خصوص نقش مسئولیت های اجتماعی شرکت فولاد خوزستان خاطرنشان کرد: همچنان در کنار روستاها و شهرستان های اطراف حضور داریم و خود را ملزم به رعایت استانداردهای زیست محیطی دانسته و به تسری سلامت در جامعه توجه داریم.

مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان افزود: افتتاح ورزشگاه ۳۰ هزارنفری شهدای فولاد خوزستان که براساس آخرین استاندارد های جهان ساخته شده و ۵۰۰ هکتار فضای سبز در راستای ایفای نقش مسئولیت اجتماعی این شرکت است.

کشانی با اشاره به نقش محوری فولاد در خوزستان، بیان کرد: هر جا بتوانیم در جهت اشتغالزایی قدمی برداریم، کوتاهی نخواهیم کرد و معتقدیم اگر قرار است اقدامی انجام صورت بگیرد باید برای خوزستان انجام گیرد، در حال حاضر سال گذشته خط تولید آهن اسفنجی فولاد شادگان راه اندازی شد و در ابتدای سال ۹۹ نیز شاهد راه اندازی فولاد سازی آن خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان در ادامه تاکید کرد: فولاد خوزستان حتما نباید سایتی ایجاد کند همین که بتواند نگاه بومی‌سازی داشته و درآمدزایی و زنجیره های تعمیراتی و فنی ایجاد کند، رسالت خود را انجام داده است.

وی در توضیح تجمعات اخیر بازنشستگان شرکت فولاد خوزستان، گفت: آنها بابت معوقات خود از صندوق بازنشستگی اعتراض می کنند و این هیچ ارتباطی به ما ندارد، فولاد خوزستان هیچ گونه بدهی بابت پرسنل شاغل و بازنشسته نداشته و به هیچ نهاد و سازمانی نیز بدهی معوقه ندارد.

کشانی با بیان این نکته که فولاد خوزستان بزرگترین صادر کننده و دومین تولید کننده فولاد در کشور است، تصریح کرد: مزیت فولاد خوزستان به دلیل دسترسی به آب ها موجب شده تا این شرکت ۷۳ درصد از تولید خود را به بیش از ۱۷ کشور دنیا صادر کند.

مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان در خصوص نقش محوری فولاد خوزستان در مشکلات شرکت گروه ملی فولاد ایران، عنوان کرد: طی ۳ ماه اخیر در جهت کمک به حل مشکلات شرکت گروه نلی، ماهی ۲۵ هزار تن محصول خود را به این شرکت ارسال کردیم تا بتواند به تولید خود ادامه دهد.

وی اظهار کرد: حرکت شرکت فولاد خوزستان به سمت تحول تولید و تولید محصولات خاص برای ورود به بازارهای جدید از هدف گذاری های سال ۹۸ ما است.

کشانی تاکید کرد: شرکت فولاد خوزستان دارای ۱۱ هزار و ۵۰۰ پرسنل متخصص و توانمند است که ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تن فولاد آن بدون نیاز به بررسی در شرکت بازرسی صادر می شود که هدف ما رسیدن به مرز ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تن صادرات است.

مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان در خصوص پایبندی شرکت فولاد خوزستان به رعایت الزامات زیست محیطی، تاکید کرد: بخشی از بودجه ما به پروژه های زیست محیطی اختصاص داده شده و نگاه ما به سالم سازی است، اما هیچگاه به نقطه صفر و عدم آلایندگی نخواهیم رسید.

وی اشاره کرد: آنچه که در صنعت فولاد رخ داده است تمایل معدنی ها به سمت فولاد است که نشان می دهد اگر فولادی ها هم به معدن متصل نشوند، تولید آنها تهدید به توقف خواهد شد به همین منظور هیأت مدیره شرکت به تکمیل زنجیره ارزشی برای تولید پایدار در بازار ورود پیدا کرده است.

کشانی در خصوص شرکت فولاد اکسین یاد آور شد: این شرکت در ابتدا در محوطه شرکت فولاد خوزستان قرار داشت که پس از فنس کشی در قالب یک شرکت مستقل به فروش رسید در حالیکه این شرکت به لحاظ آب، برق و ریل فولاد به شرکت فولاد خوزستان وابسته است و به مانند فرزند این شرکت بزرگ‌ است که از آن جدا شدنی نیست.

WhatsApp Image 2019-03-06 at 11.34.31 PM(1)

WhatsApp Image 2019-03-06 at 11.34.31 PM

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.