علی عسگر ظاهری روز سه شنبه در حاشیه آیین کلنگ زنی سد تراز در شهرستان لالی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: به دلیل پدیده خشکسالی در ساختار سد تغییراتی به وجود آمده به این شکل که ارتفاع تاج سد 79 متر بود و اکنون کاهش داده شده است.
وی ادامه داد: انتظار داریم سد بر اساس همان ساختار قبلی بنا شود تا از مخزن بیشتری برخوردار شویم و علاوه بر تامین آب شرب اهالی، کنترل سیلاب ها، ایجاد زمینه گردشگری در منطقه، زمینه مناسبی برای تامین آب کشاورزی فراهم شود.
ظاهری گفت: حدود 500 هکتار از سد تراز تا منطقه 'قلعه میدان'، 'حتی'، 'جاستون شه' زمین کشاورزی موجود است که باید از این سد تغذیه شوند و همچنین در 'پری' نیز 300 هکتار زمین به تامین آب نیاز دارند تا در کنار سه هزار و 300 هکتار باقی مانده دشت لالی، محصولات کشاورزی تولید شود.
این نماینده مجلس با بیان اینکه وزارت نیرو با وجود شرایط سخت اقتصادی عملیات اجرایی سد را آغاز کرده، افزود: سد تراز یک پروژه آبرسانی پایدار برای مردم در میان مدت و کوتاه مدت است.
وی با اشاره به اینکه مردم ساکن حوالی این سد در آغاز عملیات آن همراهی کردند، گفت: مردم انتظار دارند که به حداقل انتظار آنها که ایجاد راه ارتباطی است توجه شود؛ بر اساس قول وزیر نیرو خسارت ناشی از آبگیری این پروژه از سوی سازمان آب و برق و مسئولان مربوطه پیگیری خواهد شد.
به گزارش ایرنا تعدادی از مردم شهرستان لالی از ابتدای صبح امروز در محل برگزاری آیین کلنگ زنی سد مخزنی تراز لالی به دلیل ابهام در خصوص مطالبات و سرنوشت زمین های کشاورزی که با آبگیری این سد به زیر آب می رود تجمع کردند.
9931/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.