به گزارش ایرنا آبادان از جمله شهرهای مقصد گردشگری و منحصر به فرد کشور محسوب می شود و دارای جاذبه های فراوانی می باشد، این شهر با برخورداری از بازارهای متعدد یکی از مهم ترین شهرهای ایران در زمینه گردشگری به شمار می رود که در ایام تعطیلات نوروز و روزهای پایانی سال شاهد حضور گسترده گردشگران و مسافران از شهرهای مختلف کشور است.
مسافران زیادی از دیگر نقاط کشور برای تفریح و خرید عازم این شهر می شوند و مردم آبادان نیز با خونگرمی و مهمان نوازی از مسافران پذیرایی می کنند.
این روزها بازار شب عید در آبادان مملو از جمعیت شده بسیاری از مشتریان در بازار آبادان از سایر شهرهای استان خوزستان و کشور هستند . مغازه های فروش البسه، میوه، آجیل و شیرینی بیشتر از سایر کسبه مشتری دارند.
خیابان های منتهی به بازارهای مرکزی، کادوس های یک تا سه، احمد آباد، کویتی ها، امیری، بازارچه منطقه آزاد اروند و بازار ماهی فروشان آبادان این روزها به خصوص در ساعات شب به حدی شلوغ شده که با گره ترافیکی مواجه می شوند.
در این میان بازار فروش وسایل سفره هفت سین و ماهی قرمز نیز رونق گرفته و تعداد زیادی از کسبه علاوه بر فروش البسته و نیز کیف و کفش به فروش وسایل سفره هفت سین نیز رو آورده اند.
شلوغی در بازار پارچه فروش ها، پرده فروش ها، خراطی ها، کاروانسراهای فرش و موکت، پلاستیک فروش ها نشان دهنده آماده شدن مردم آبادان برای استقبال از نوروز هستند.
فراوانی عرضه سبزه نوروزی، شمع ، عود ، آئینه و نیز گندم جوانه زده همه و همه از جنب و جوش مردم آبادان برای استقبال از نوروز و سال جدید حکایت دارد.
یکی از بازاریان جوان آبادان به ایرنا گفت: بازار آبادان اواخر هر سال، رونق مضاعفی می گیرد و وجود مغازه ها و واحدهای متعدد موجب شده که رقابت بین فروشندگان بیشتر شود.
سعید مجدمیان اظهار داشت: همه امید کاسبان آبادان به خرید عیدانه است و با توجه به افزایش قیمت ها باز هم شاهد خرید مناسب از سوی شهروندان و گردشگران هستیم.
یکی دیگر از کاسبان آبادانی نیز گفت: تنوع اجناس عرضه شده در بازارهای آبادان و قیمت مناسب کالاها به خصوص البسه، زمینه رغبت حضور گردشگران را در آبادان فراهم کرده است.
منصور سعیدی زاده تصریح کرد: پوشاک و لوازم خانگی مهمترین کالاهای مورد علاقه مسافران و گردشگران در سفر به آبادان می باشند.هر چند امسال شاهد افزایش قیمت ها هستیم ولی خانواده ها در حد نیاز خود برای شب عید خرید می کنند.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت آبادان گفت: طرح نظارت بر بازار با هدف تنظیم و کنترل قیمت ها در آستانه نوروز در این شهرستان آغاز شده و تا 15 فروردین ماه سال 1398 ادامه دارد.
رشید پورنعمتی اظهار داشت: اعمال سیاست تنظیم بازار، نظارت بر توزیع کالا و ارائه خدمات، ایجاد بستر تامین مایحتاج عمومی، تنظیم و کنترل بازار کالاهای خاص، اصلاح نظام توزیع با محور عدالت گستری در آستانه سال نو، نظارت بر واحدهای توزیعی، تولیدی و خدماتی، رسیدگی دقیق و سریع به شکایت های مردمی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان از هدف های طرح نظارتی نوروز 98 در آبادان است.
وی با اشاره به اینکه این طرح با همکاری بازرسان اداره صنعت، معدن و تجارت به همراه اتاق اصناف و بازرسان فرمانداری آبادان اجرا می شود، افزود: با نظارت بر کنترل قیمت ها و جلوگیری از افزایش بی رویه نرخ کالاها در قالب این طرح از قشر آسیب پذیر جامعه حمایت می شود.
پورنعمتی با اشاره به فعالیت پنج تیم بازرسی در شهرستان آبادان تصریح کرد: شهروندان و مسافران در صورت مشاهده هرگونه تخلف گرانفروشی، درج نکردن قیمت، صادر نکردن فاکتور و کم فروشی، مراتب را با تلفن 124 به اداره صنعت، معدن و تجارت آبادان اطلاع دهند.
7104/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.